Mijn Lenovo Ideapad 520 ging plotseling uit, en wil nu niet meer aan. Hoe kan ik dit oplossen?

Ik zat twee dagen geleden gewoon op mijn laptop, toen hij opeens uit ging. Ik probeerde hem opnieuw aan te doen. Hij ging aan, waarna hij ook gelijk weer uit ging. Het scherm blijft zwart, het licht in het toetsenbord gaat alleen een seconde aan, waarna het weer uit gaat.

Het ligt niet aan de accu, sinds ik dit ook meerdere malen met de stekker erin heb geprobeerd.

Ik hoop dat iemand hier iets op weet

Vriendelijke groet,
Niek

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
6.5K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik heb hetzelfde probleem, met dezelfde laptop. Is er al een oplossing gevonden?

Antwoorden (2)

Mogelijk is het er een probleem met de adapter. Als daar een probleem mee is laadt je accu niet meer op. Dat zou ook verklaren, waarom de laptop plotseling uit ging, omdat op dat moment je accu mogelijk leeg was. En aangezien aan de adapter ook de stekker zit, waarmee je de laptop rechtstreeks op het netstroom aansluit, krijgt je laptop ook op die manier niet genoeg stroom.
Als het een probleem is met de adapter, kan je eerst controleren of de adapter goed is aangesloten op je laptop, maar ook of de stekkers tussen de verschillende onderdelen goed zitten. Deze kunnen door gebruik los gaan zitten. Als dat allemaal goed zit, en het probleem blijft bestaan, zou je een andere adapter moeten proberen.
5 jaar geleden
ronron1212
5 jaar geleden
Voor de stroom is maar een snoer welke onderdelen moet hij nog meer goed hebben aangesloten dan? @AnnBoo8146
AnnBoo8146
5 jaar geleden
@ronron1212 Het snoer bevat onder onder andere een zwart "blok", de adapter. Vaak bestaat het geheel uit twee aparte snoeren, waarbij de adapter aan het deel zit dat met je laptop wordt verbonden. Waar het andere snoer aan de adapter is verbonden, kan deze verbinding los gaan zitten.
Soms bestaat het geel uit één snoer, waar de adapter in vast zit. Dan kan deze uiteraard niet los gaan zitten, maar er kan wel een breuk in de draad komen, of de adapter zelf kan kapot gaan.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bedankt voor de reactie! Ik denk echter niet dat dit het probleem is, sinds het lichtje die aangeeft dat de laptop is aangesloten is aan het stopcontact (dat hij oplaad), aan staat.
Weet u wat anders dit heeft kunnen veroorzaken?
ronron1212
5 jaar geleden
@AnnBoo8146 Nu begrijp ik je deze zin bracht mijn in de war
Als het een probleem is met de adapter, kan je eerst controleren of de adapter goed is aangesloten op je laptop, maar ook of de stekkers tussen de verschillende onderdelen goed zitten.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dat wordt waarschijnlijk een onderdeel vervangen of helaas een nieuwe kopen.
https://www.cvzkompassen.nl/help-lenovo-laptop-gaat-meer-aan/
Het volgende wil in zo'n situatie wel eens helpen: Haal accu en adapter er uit, druk de powerknop een paar x aan. Doe accu en/of adapter er weer in.
Dikke kans dat ie weer normaal start.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
En hoe haal ik de accu eruit?
AnnBoo8146
5 jaar geleden
@Niekpar kijk eens op de volgende internetsite:
https://viadennis.nl/pagina/lenovo-laptop-accu-vervangen.html Hier staat stap voor stap beschreven hoe je de accu van een lenovo laptop eruit moet halen en weer moet plaatsen (of vervangen). Op deze site kan je ook, als het nodig blijkt te zijn, de juiste accu (of adapter) kopen.