Waarom print mijn HP Deskjet print geen zwart?

HP Deskjet print geen zwart ondanks nieuwe zwarte cartridge. Kleur doet het wel. Onlangs beide cartridges vervangen: de zwarte zelfs tweemaal!!!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
8.4K

Het beste antwoord

Ik raad je aan om de printkop eens te reinigen. Dit kun je bijvoorbeeld doen door water op een stuk keukenrol te doen en vervolgens dit over de printkop te bewegen (maak het niet te nat maar enkel en alleen vochtig). Over het algemeen is het zo dat een printerkop uitdroogt na lange tijd niet gebruikt te zijn, ik weet niet als dit het geval is. Maar mocht de printerkop uitgedroogd zijn kun je beter een nieuwe printer kopen omdat de vervangingskosten zeer duur kunnen zijn. Voor de rest kan het ook zo zijn dat een slangetje verstopt zit dat zorgt voor de aanvoer van de inkt.
Overigens lijkt het me sterk dat het aan de inkt zelf ligt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Volgens mij ziet de printkop gewoon op het patroon (wat Kishkumen) aangeeft. Dus printkop reinigen is niet aan de orde...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Printers reinigen hun printkoppen normaal gezien zelf na verloop van tijd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt.
Ik heb de nieuwe (!) zwarte printkop met een licht nat keukenrolpapiertje gereinigd. Daarnaast printkwaliteit op 'best' gezet en nu lijkt het erop dat printen goed gaat. Maar de vraag is: hoe lang...

Andere antwoorden (1)

Waarschijnlijk heb je de patronen laten vullen of niet-originele gekocht. Hier zijn vaak problemen mee. Als het originele patronen zijn die je net hebt gekocht (dus niet laten vullen) dan kan het zijn dat de printkop verstopt zit. Maar als ik me niet vergis zit de printkop bij HP Deskjet-serie printers op het patroon, dus bij het plaatsen van een nieuwe wordt dan ook de printkop vervangen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Ik heb de patronen bij HEMA gehaald. Die met de kleuren gaat wel goed. Waarom die van zwart niet. Ik heb zelfs via HP de zg. 'HP Print en Scan Doctor' mijn printer e.d. laten checken en deze geeft geen foutmelding.
Als ik een originele HP zwart patroon koop zou het probleem opgelost moeten zijn? Ik heb zo mijn twijfels.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, ik heb het veel te vaak gezien dat niet-originele patronen niet worden geaccepteerd door de printer. Je kunt ook gewoon met je gekochte patroon terug gaan naar de Hema en aangeven dat hij niet goed is. Dan zul je wel een nieuwe krijgen die je kan proberen. Hoe dan ook durf ik bijna mijn hand in het vuur te steken dat een nieuw patroon de oplossing is
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je hebt inderdaad alle redenen om de originele HP-cartridges te gebruiken. Kwalitatief zijn deze beter. Zeker de zwarte inkt. Huismerkinkt gebruiken is bovendien erg risicovol (verlies garantie op printer!). Vaak lekkende cartridge. Als die begint te lekken in je printer is die laatste om zeep en nogmaals: geen garantie meer. Bovendien kan huismerkinkt ook zonder te lekken schade aan de printer toebrengen. De samenstelling van de inkt is anders, kan viskeuzer zijn en daarvoor is de printer en met name de spuitmondjes ervan niet gemaakt. De beste tip die ik je kan geven is: koop een dure printer als je veel print. Hoe duurder de printer, hoe goedkoper de inkt, want de fabrikant heeft zijn winst al gemaakt. Goedkope printers worden namelijk bijna allemaal met verlies verkocht om vervolgens winst te maken op de inkt!