Hoe krijg ik een tekst die precies de goede breedte heeft om op een pagina te passen op Word?

Heb er even een voorbeeld bij gedaan. Ik wil graag een tekst maken die precies zoals die op de poster is en dan ook precies zo past in de breedte dat er daar geen ruimte meer over blijft.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.7K
Reddie
5 jaar geleden
Dat heet regel-uitvulling.
Amadea
5 jaar geleden
Uitlijning. Als je goed kijkt naar de affiche zie je dat de spaties echt niet overal even groot zijn. Verder is het wat prutsen met lettertypes en woordvolgorde, om op elke regel ongeveer hetzelfde leeseffect te krijgen.

Antwoorden (1)

Als je in word bent kies je tabblad start. Dan ga je naar het deel waar alinea onder staat en kies je uitvullen.
e zult zie dat de tekst nu over de hele regel verdeelt wordt