Is er een gratis 'voice' tool die woorden en zinnen niet als een robot uitspreekt?

Geen google translate, want die spreekt woorden en zinnen niet natuurlijk uit.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Amadea
5 jaar geleden
Dat is onmogelijk. Alleen een echt mens kan spreken met een natuurlijke klank.
Reddie
5 jaar geleden
@Amadea, en temeer:
Achterhoeks, Fries, Westfries, Brabants, Limburgs, Haags, Surinaams?
Hoeveel tongvallen wil je hebben.
Reddie
5 jaar geleden
En dan heb ik het nog alleen over de woordklanken.
Daar komt nog bij op welk woord in een zin de klemtoon valt.
Dat kan zelfs een wereld van verschillende betekenissen maken.
LeonardN
5 jaar geleden
@Amadea 1. Wie zegt dat de tool geen gebruik maakt van menselijk ingesproken klanken.
2. Het zal ooit ook mogelijk zijn een stuk software volledige zo te laten spreken dat mensen niet meer in de gaten hebben dat het niet van een mens afkomstig is. Als je huidige spraakassistenten vergelijkt met huidige zijn we al weer stappen verder. De Nederlandse mannelijke Siri is niet onaardig gedaan.
https://youtu.be/fTXS6R-C5RY?t=1m26s Hier wat vergelijk van de Engelse concurrenten.
https://youtu.be/BkpAro4zIwU?t=1m19s

Antwoorden (2)

Fluency vind ik redelijk praten.
https://www.fluency.nl/
SimonV
5 jaar geleden
Ja, dit is er.

Lyrebird is bijvoorbeeld een service die dit doet.
Hier kan je zelf wat voorbeeld zinnen inspreken en bijvoorbeeld met je eigen stem (via de computer) een bepaalde zin uitspreekt.
Helaas is Lyrebird echter nog wel alleen Engels maar hier kan misschien in de toekomst nog wel eens verandering in komen.