Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik beeld op mijn tv krijg van mijn pc?

Ik heb dus een nieuwe tv, een uit de philips 4300 series led, maar ik wil die aansluiten op mijn pc. Ik heb mijn tv dus van een hdmi naar vga kabel, naar een dvi converter ( mijn vga kabel zit in mn moederboard dus dat zal niet snel werken). Ik heb wel een hdmi in mijn pc, maar dat deed het ook niet. Ik krijg telkens geen signaal te staan op mijn tv. sorry voor mijn warrige uitleg, voor vragen reageer ik graag.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb mijn tv dus van een hdmi naar vga kabel, naar een dvi converter Ja hoor maar. Ik weet niet eens wat je nou precies zegt maar die drie verbindingen kunnen niet in een zin :D Je zal even opnieuw HDMI-HDMI moeten proberen of DVI-HDMI.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
HDMI-HDMI is gewoon de manier om te gaan hier, je hebt dan en beeld en geluid. Je moet naast je TV (goede kanaal kiezen) ook je videokaartdriver of windows beeldinstellingen aan moeten passen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het beste werkt. PC uit.
Alle video kabels uit je PC (ja ook even je monitor kabel)
HDMI-HDMI kabel van PC naar TV
Goede TV AVkanaal kiezen
PC aan Nu dwing je de PC/videokaart de HDMI uitgang te gebruiken. Zit de HDMI-uitgang wel op je videokaart? Of zit deze op het moederbord?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dank voor de hulp MrTomaat, ik heb t geprobeert, maar er gebeurd verder niks, misschien komt dit omdat mijn HDMI in mijn moederboard zit i.p.v. mijn kaart?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja. Dan werkt het idd vaak niet. Welke verbindingen ziiten op je videokaart.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
alleen de dvi
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dit kan gewoon werken. hdmi vanaf je moederboard naar tv.
op je buroblad, rechtermuisknop, aan persoonlijke vpoorkeuren aanpassen, beeldscherm, beeldscherm instellingen wijzigen, dan bij beeldscherm je tv selecteren, hier kan je ook kiezen of je je buroblad wilt dupliceren of verlengen.
je kan ook je beeldscherm van je computer bv op je videokaart doen en je tv op je moederbord.
ook zijn er verlopen van dvi naar hdmi, alleen dan heb je geen geluid over de kabel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@rene81b Dat heb ik met de reactie hierboven al proberen te elimineren. Veel moederbordvideokaarten(niet alle, ligt aan chipset e.d.) schakelen uit bij het inprikken van een echte videokaart. DVI-HDMI zal idd de enig optie zijn nu. Audio zal los naar de tv of versterker moeten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@MrTomaat
Dat onboard kaart wordt uitgeschakeld wist ik niet. Heb ik zelf nog nooit meegemaakt. maar dan is inderdaad een verloop met losse audio de enigste oplossing
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
als ik er een hdmi kabel tegelijkertijd indoe met mijn huidige kabel, wordt de tv niet eens gedecteerd.
Mijn moederbord is een MSI H81M-E34.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@rene81b
Klopt mijn mobo geeft nog wel steeds HDMI uit over het mobo ondanks dat er een videokaart bij zit. En welke videokaart heb je?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
radeon hd 7790
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb je een DVI-HDMI kabel?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
nee
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Die zou ik halen. Althans als je nog een DVI-connector over hebt.

Antwoorden (1)

Hallo, ik heb je vraag gelezen en deel hier mijn ervaring wat betreft dit probleem! Ik heb een lg flatscreen aan mijn pc - laptop gehangen met HDMI kabel. Ik moest toen eerst alles uitzetten en daarna laptop en tv opgestart. Moest daarna via optie schermresolutie aangeven dat tweede beeldscherm is aangesloten. Op de tv via de mogelijkheid "invoeren" aangeven HDMI 1 of 2 of RGB-PC aanzetten en daarna had/heb ik mijn uitgebreide bureaublad op de tv staan. In de optie schermresolutie kan je ook aangeven of je bureaublad wil uitbreiden of dat je gewoon duplo beeldscherm wilt hebben. Staat je tv gewoon op invoer tv dan zal er niets gebeuren. Succes
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dankje voor je reactie, maar er staat nog steeds geen signaal, ook herkent mijn pc de tv niet. zou dit misschien kunnen komen door de foute drivers
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat je zou kunnen proberen zijn 3 dingen; 1) De juiste channel op je TV invoeren ik weet nog dat ik zo'n zwart wit stipjes kanaal moest hebben omdat die er voor bedoeld was. 2) Heb je wel de juiste instellingen ingevoerd via jouw windows beeldscherm instellingen ? 3) Natuurlijk altijd de juiste drivers installeren, basic stuff :D
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Welk type pc/laptop heb je als ik vragen mag? En je gebruik je op pc/laptop de zelfde aansluiting als op tv. Als laatste, je hebt wel gezocht in het menu van je tv naar welke invoer mogelijkheden je tv kent?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik heb een costum build pc, maar mijn moederbord is een MSI H81M-E34 en mijn video kaart een radeon hd 7790. en ja, maar er staan alleen de hdmi poorten dus een dvi of vga is niet mogelijk
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
OK, dan zou het zo moeten kunnen. Van HDMI naar hdmi en dan de acties proberen zoals ik eerder omschreef. En lukt het niet dan kan ik je helaas niet verder helpen. Dus heel veel succes en toch een goed 2015 toegewenst!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dankje voor je hulp. En hetzelfde!