Waarom doet mijn laptop zo traag?

Anderhalf jaar gelden heb ik een ACER Aspire ES1-533-C2LP laptop gekocht hij was toch goedkoop maar is heel slecht qua snelheid.
Ik heb nu geen geld om een nieuwe te kopen en daarom wil ik hem upgraden door een ssd te kopen. Maar weet nog niet zeker of dat werkt!!
Weten jullie misschien if dat helpt?

Alvast bedankt,
Diyar

1.5K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Een SSD helpt zeker! Als je over zult stappen van een HDD naar een SSD, dan zul je het verschil wel degelijk merken.

Antwoorden (2)

Ik zal een paar tips geven: (ervanuitgaande dat je windows 10 hebt)
-Gooi al je onnodige bestanden weg.
-Typ in het zoekveld schijfopruiming, en klik hierop. Je computer tijdelijke bestanden op. (je hoeft niet bang te zijn voor je virusscanner als die er is)
-Adblockers zijn heel handig: ze stoppen allerlei onzichtbare popups en reclames waardoor je laptop sneller wordt.
-Vaker afsluiten.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt!
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
SSD helpt zeker, de snelheid van je processor is namelijk afhankelijk van de snelheid van je HDD, processor moet steeds wachten op de HDD. Een normale HDD is mechanisch en moet enorm zoeken naar bestanden. Een SSD is elektronisch en hoeft niet te zoeken. zo haal je het maximale uit je processor. Je computer is echt merkbaar sneller met een SSD.