Heb jij wel eens een vraag gesteld op www.goeievraag.nl, alleen maar om de kennis van de antwoordgevers te testen?

Ik kan me best voorstellen dat je wel eens wil weten of de kennis die jij hebt, ook bij anderen bekend is. Je kan dus een vraag stellen, waar je zelf het antwoord al op weet. Heb jij dat al eens gedaan? Zoja, welke vraag was dat?

15 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Wel eens. Bijv. deze vraag: http://www.goeievraag.nl/vraag/paar-dagen-laat-t-inleveren.3881

Tenminste ik wist wel dat ze niet direct beginnen te knuppelen, tenzij ze een foutje gemaakt hebben. Komt voor, zoals bij die ene persoon op een van de (wadden)eilanden - was geloof ik een politiechef o.i.d. (Kan d'r naast zitten.)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je bedoelt die Lancee, wiens dochter had gezegd dat hij haar sexueel misbruikt had. Dat was inderdaad vrij radicaal zoals dat is afgehandeld. Hij heeft geloof ik een tijd in het buitenland gewoond naderhand.

Andere antwoorden (7)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik niet, heb wel eens iemand in een antwoord of reactie zien vertellen dat hij/zij het gedaan had maar weet niet wie dat was.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb laatst een vraag gesteld over wat is: (a-x)(b-x)(c-x)..(z-x). De uitkomst is 0, maar het duurde even voor iemand dat wist (3e antwoord). Die heb ik snel 10 punten geschonken, voordat de vraag wellicht zou worden verwijderd ;-)

Sommige van mijn vragen hebben geen beste antwoord. Het beste nummer van Mike Oldfield, daar heb ik de leukste uitleg uitgekozen als beste antwoord.

Mijn ervaring is dat je uit moet kijken met de antwoorden die je krijgt, sommige vertellen je puur onzin als grote waarheid ;-) En anderen hebben last van een flinke bias (vooringenomenheid), prima, maar je moet het wel weten. Het is hier net wikipedia, het is leuk en aardig, maar geen wetenschap.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mee eens!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mee eens...!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
En ik maar denken dat een wiskunde docent ofzo die vraag aan je gesteld had als strikvraag en je dacht "ik trap er niet in, ik vraag het gewoon op goeievraag.nl ". Wat was dan precies het nut van de vraag? Het was je kennelijk niet te doen om heel veel verkeerde antwoorden te krijgen, want dan had je de vraag niet zo snel gesloten. En als je het gewoon als weetje aan anderen had willen laten weten had je beter een vraag kunnen stellen als: Ik heb deze wiskundige strikvraag laatst ontdekt...., het antwoord is..want..., zijn er nog meer van dit soort wiskundige strikvragen die over het algemeen fout worden beantwoord?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Weet je, als 1 iemand het goede antwoord geeft, met uitleg en al, dan moet je wel een heel erg grote stomkop zijn om er nog een verkeerd antwoord onder te plaatsen. Daarom had ik de vraag gelijk gesloten. Ik had nog een vraag over de wortel van negatieve getallen in petto, ik weet niet of ik deze had gevraagd, of als antwoord had bijgezet. Iedereen hier met HAVO roept gelijk dat dat niet bestaat ;-) Net als delen door nul, daar ging die vraag toen over. Dat kan best, maar niet op de lagere school. Soms is het gewoon leuk om een vraag te stellen waarvan je het antwoord al weet. Weet je, ik vraag er nu gelijk weer een.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
|x|, de absolute waarde van x.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hij werd gelijk verwijderd door een mod. Nu heb ik wel geklaagd, want ze verwijderen 'm anoniem, en ik weet zeker dat ze net als die twee andere onbenullen het antwoord niet eens wisten. Jij wel, maar ik heb je die 10 punten dus niet kunnen geven ;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ach als ik vroeger nou eens een keer 10 punten had gekregen voor wiskunde was het leuk geweest, maar nu...
Ik wou je alleen maar laten zien dat er genoeg mensen zijn die wel het goede antwoord weten, dus dat testvragen niet echt zinvol zijn. Tenzij je natuurlijk een testvraag hebt waar ik het antwoord niet op weet, daar ben ik wel benieuwd naar ;) !
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat weet ik pas als ze die vraag laten staan tot er een goed antwoord op komt ... en dat die niet komt.
Als je vraag in 5 minuten weggehaald wordt, omdat een moderator zelf het antwoord niet weet, zal ik dat nooit weten. Deze vraag werd ons bij wiskunde op de MTS ooit gevraagd. Iedereen was er van overtuigd dat het gewoon X was, alleen ik zag toen dat het abs(x) was. En zo'n grote wiskunde knobbel heb ik nu ook weer niet... Maar out-of-the-box denken kan ik soms wel.
ja...

Maar ik test mezelf ook steeds hoor, dus dan mag ik dat...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee.
En ik vind ook niet dat je dat moet doen. Als je bepaalde kennis wilt delen kun je die vast ook in een vraagvorm stellen die toegevoegde waarde heeft. Je kunt bijvoorbeeld zeggen Het is zo dat....., ik weet dat niet veel mensen dat weten maar denken dat het .... is. Als dit ook bij jou het geval is, komt dat dan gewoon omdat je er nooit echt over hebt nagedacht of omdat iemand je iets anders heeft verteld in het verleden en zo ja, wie was dat dan?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
JA...

http://www.goeievraag.nl/vraag/stankoverlast.2539

Op deze vraag kreeg ik volstrekte onzin antwoorden. En dit terwijl ik zelf al 20 jaar werkzaam ben in de schoonmaakbranche. Ik kan zo 5 producten van 5 verschillende fabrikanten opnoemen die het goede antwoord kunnen zijn. Waarvan één zelfs in de supermarkt verkrijgbaar is en hiermee bedoel ik dus geen Brise, of Airwick...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ja om de kennis te peilen op het gebied van de IT specialisten hier
ik had helaas geen antwoord gekregen van niemand
het was ook niet de eerste de beste vraag en het antwoord was ook niet makkelijk te vinden.(de vraag overigens wel ben niet de enige die hiermee zat). maar om em te kunnen beantwoorden heb je wel enige kennis nodig m.b.t. netwerken en IT infrastructuren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je hebt geen antwoord gekregen van niemand? Dus iedereen gaf antwoord? ;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
er waren simpelweg geen antwoorden op de vraagstelling.