kan ik games downloaden en spelen op me Chromebook?

Ik heb een Chromebook 11 DELL en ik zou graag via steam Games willen spelen, maar ik vroeg me of dat überhaupt kan voordat ik een game koop.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
5.3K

Het beste antwoord

Nee, een Chromebook is geen systeem vergelijkbaar met Windows/x86, en al hoewel Steam ook Linux games aanbiedt is het ook maar de vraag of dat ooit zal draaien.
---
Update. ALS je Ubuntu op je Chromebook geïnstalleerd kan krijgen zou je wel de Linux games kunnen spelen.
https://www.youtube.com/watch?v=qb-mKrEtxTQ
Toegevoegd op 01 juli 2018 18:29: tekst
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Heel erg spijtig dat dat niet kan.

Andere antwoorden (1)

Momenteel nog niet, maar er wordt momenteel gewerkt aan ondersteuning voor Debian software, en dus ook Steam, op Chrome OS. (https://tweakers.net/nieuws/138419/chromebooks-krijgen-ondersteuning-voor-linux-apps.html) Als dat er uiteindelijk is kan je gemakkelijk Steam installeren. Je moet ook kijken naar de systeemvereisten van de game in kwestie, en of die wel Debian/Ubuntu ondersteund. Als de game niet op Linux werkt kan je de game ook opzoeken op appdb.winehq.org om te kijken of het met WINE werkt, op wine.org staat ook hoe je Wine installeert, en hoe je de Windowsversie van Steam in WINE installeert.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
+Inderdaad is het OS nog maar stap 1, de requirements zijn een tweede. The Witcher 3 zal niet zomaar draaien op een chromebook.