kan airport express en bepaalde programma's alleen maar ontvangen als ik deze op de router aansluit,dus niet draadloos. wie kent dit probleem !!

heb 3 in 1 pakket van ziggo met een netgear router ziggo kon het probleem niet oplossen. heb een mac computer.
kan de programma's wel op de laptop ontvangen.ligt het dan aan de mac !!! wie kan mij kier bij helpen, zodat er geen draad door mijn kamer hoeft te lopen !!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Als ik het goed begrijp werkt je internet aansluiting, behalve je Airport Express krijg je niet aan de praat.
Misschien is deze niet nieuw en heeft een oude configuratie in het geheugen staan. Eerst maar 's even de AE in fabriekswaarden resetten!
Ethernet kabeltje van je Ziggo router of het modem erin. AE uit het stopkontakt, met pennetje reset-knopje ingedrukt houden en AE weer in stopkontakt. Blijf het reset-knopje ingedrukt houden totdat het lampje na enkele seconden snel knippert, dan loslaten.
Minuutje wachten.
Ga op de mac naar Programma's > Hulpprogramma's > Airport-configuratieprogramma. Kies de Ga door en volg de wizard om een draadloosnetwerk aan te maken.

In ieder geval moet je een aantal belangrijke instellingen doorlopen, en die kun je in de Handmatige configuratie altijd controleren.

Airport:
> Basisstation:
Naam: Aiport Express van je-naam
Wachtwoord: simpel-wachtwoordje-voor-configuratie
Bevestig:
check Sleutelhanger

> Draadloos:
Naam: leuke-naam-accesspoint
Radiomodus: 802.11n (b/g compatible)
Kanaal: Automatisch
Beveiliging: WPA2
Draadloos wachtwoord: maak-het-niet-te-lastig
Bevestig:
check Sleutelhanger

Internet:
> TCP/IP:
Configureer IPv4: Via DHCP
> NAT:
check Schakel NAT-PMP in

Muziek:
check Activeer AirTunes
Naam: Aiport Express van je-naam

Geavanceerd:
> Logs en statistieken:
check Sta SNMP toe

Veel van deze instellingen staan misschien al per default in de AE. Nooit verkeerd om toch even na te lopen. Met deze meest gebruikelijke instellingen moet alles goed werken.

Het lichtje op de AE en in de configurator moet nu groen zijn. Zo niet, alles nog een keer stroomloos en weer in het stopcontact, 1-2 minuutjes wachten. Dan op de bovenbalk op de Mac het symbool draadloze netwerk, leuke-naam-accespoint kiezen, wachtwoord invoeren... en hup, op het internet.