Kun je met een laptop 1 uur aan een stuk filmen?

Voor school moet ik een intelligentietest leren afnemen.
Zo'n intelligentietest duurt gemakkelijk 45min tot 60min.
Om dit nadien te kunnen beoordelen moet ik het hele gebeuren filmen, alles moet aan 1 stuk gefilmd worden zodat het gestandaardiseert kan verlopen.
Met een gewone nikon camera (fotocamera) heb je een maximumcapaciteit van 20min filmen aan 1 stuk.
Zou het lukken om met een laptop (met webcam in) 1 uur lang op te nemen? Er moet goede geluidskwaliteit zijn en voldoende opslag natuurlijk.
Iemand die weet of dit kan?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
" Met een gewone nikon camera (fotocamera) heb je een maximumcapaciteit van 20min filmen aan 1 stuk."
Die beperking komt door de limitatie van FAT32 die met max 4GB per bestand overweg kan, maar afhankelijk van het type camera kan deze onmiddelijk weer een nieuwe opname starten en deze kun je dan later in de montage programma of append functie in FFMPEG weer tot één filmbestand rijgen. Webcamera is een afschuwelijke kwaliteit en geluid is alleen goed als je dichtbij de laptop zit.

Antwoorden (2)

Ik verwacht het wel, maar dat hangt af van het soort laptop en de kwaliteit van de accu.
Maar waarom probeer je het niet gewoon een keer?
Kost hooguit een uurtje.
6 jaar geleden
als je laptop een goed geheugen heeft dan wel..