wat te doen als je zelfgemaakte computer uitvalt?

hallo,
sinds de bouw van mijn computer heb ik regelmatig last van dat mijn computer uitvalt als ik een veeleisende spel aan het spelen ben. bij de wat minder eisende spelen gaat het wel goed maar als het een veeleisend iets is. zoals GTA V en Far cry 5 dan valt hij tussen de 15-30 min uit. wat kan het probleem zijn?

specs:
processor: AMD FX-8350 4.00GHZ
videokaart: Nvidia Geforce GTX-1060
geheugen: 8GB DDR3
Voeding: 450W
wanneer de scherm zwart gaat hoor ik de ventilatoren ook niet meer maar er brandt dan nog wel licht van de knop waarmee je de PC aanzet.

Toegevoegd op 29 maart 2018 14:15: omschrijving

Weet jij het antwoord?

/2500

Wat het probleem is kan lastig worden vastgesteld als beantwoorder, maar wat je zelf kunt doen is benchmark software zoals Sisoft-Sandra installeren samen met GPU-Z / CPU-Z en dan kijken wanneer de PC crashed. Met Sisoft benchmark je de verschillende componenten afzonderlijk, dus je begint bij de CPU, dan het RAM, en daar GPU, of kies zelf de volgorde waarbij je de temperatuur & fanspeed goed in de gaten houdt met de software die bij je moederboard zit. En zo kom je via deductie erachter welk component verantwoordelijk is voor het uitvallen de PC. Zelf denk ik iets van thermische beveiliging van je CPU, want een overstresste GPU gaat gekke pixels produceren maar laat de PC niet uitvallen, dit komt weer goed als de kaart afkoelt, en RAM wat defect geeft BSOD's, maar een te hete CPU zet gewoon de computer uit als zelfbescherming. Dus zit je koelfan van de CPU wel goed vlak gemonteerd(en heeft ie genoeg koel capaciteit/draait de fan wel hard genoeg?), controleer daarom of je CPU koeler vlak en met de juiste hoeveelheid pasta gemonteerd zit, en reseat de RAM bankjes en GFX nog een keer.

miss is 450W niet genoeg wanneer de pc vol aan het draaien is. Ik heb zelf een gtx 1070 met een voeding van 550W (ook niet heel veel trouwens).

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100