Wat gaan anonymous op 31 maart doen?

Ik keek op YouTube een filmpje van Anonymous. Ze gaan op 31 maart iets doen. Wat is dat precies? Hier de link van het YouTube filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=RWzRHnVbw5I

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (1)

Wist er niks vanaf maar na het bekijken van het filmpje weet ik nu dat:

Anonymous een actie wilt voeren tegen de plan van de amerikaanse regering ( SOPA ) om website te blokkeren.

Hoe ze dat willen bereiken?
Door te zorgen dat zo veel mogelijk mensen:
-Geen films in de bioscoop bekijken
-Geen films,muziek downloaden (illegaal)
-Geen films,muziek downloaden/kopen (legaal)

Dat moeten de mensen pas weer in april doen.

Daardoor ontstaat er een gat in de cijfers.
Zo ziet de regering en de media dat er in maart bijv. Een daling is van 90% aan download van muziek ten opzichte van februari.

Daardoor willen ze de regering laten zien dat de mensen niet achter de SOPA wet staan.

Deze actie noemen ze Black March ( zwarte maart ).
Black wordt meestal gebruikt als het negatieve gevolgen zal hebben.
In dit geval voor de muziek/film industrie.

Een leuk idee maar denk niet dat het zal werken.
Omdat er miljoenen mensen dagelijks films/serie's en muziek downloaden en bekijken.
Zullen ze het vast niet 1 maand volhouden het niet meer te doen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Elk kwartaal wordt er cijfers verzameld die te maken hebben met de economische groei en de omzet in bepaalde sectoren.
1 maart begint er een nieuwe kwartaal volgens de video en zo zal het kwartaal beginnen als het werkt met enorme verliezen en veel minder omzet.