Waarom spelen mijn iPhone videos niet af op windows pc?

Ik heb een iPhone 7 met iOs 11 en wanneer ik filmpjes wil afspelen die ik heb gemaakt met deze telefoon op een windows 7 of windows 8 computer werkt het geluid wel maar is het beeld heel schokkerig en klopt er helemaal niks van. Dit is zo bij Windows Media Player en Quicktime. VLC Player crashte meteen toen ik een filmpje wilde afspelen.

Met de iPhone 7 van mijn moeder met iOs 10 lijkt het allemaal wel te werken.

Wat kan ik hier aan doen?
(Heb maar weinig verstand van computers!)

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
16.6K

Antwoorden (1)

Je moet bij de camera instellingen de instelling ' high efficiency' even naar 'most compatible' zetten, want sinds iOS11 is het mogelijk filmpjes op te nemen met HEVC (h.265) encodering en om zulke filmpjes af te spelen(decoderen) heb je iets steviger computer nodig.

Toegevoegd na 6 minuten:
Als kleine toevoeging wil ik nog opmerken dat VLC2.1 niet erg sterk is in het afspelen van HEVC geëncodeerde filmpjes, maar sinds versie 3.0 van VLC die onlangs is uitgekomen werkt het afspelen van HEIF/HEVC soepel mits op een krachtige PC afgespeeld. Dus probeer als alternatief de update naar v.3.0 van VLC