Weet iemand wat ik moet doen als een buur mijn wifi gebruikt en inbreuk maakt op mijn facebook account?

Ik heb alleen een smartphone de Samsung galaxy A3 van 2017

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je wifi beveiligen of je buurman vragen hoe hij aan je wachtwoord komt
Ritsuka
6 jaar geleden
Iemand kan niet zomaar op je FB account als hij op je wifi zit.
Verander je wifi wachtwoord en je FB wachtwoord.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je laat het zelf toe door niets te beveiligen.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
@Mannonnetje33
Dat is de omgekeerde wereld ! Wanneer ik mijn voordeur niet goed sluit wil dat niet zeggen dat een inbreker toestemming heeft mijn huis leeg te roven.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ozewizewoze,
De gelegenheid maakt de dief.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Klopt Oze. Maar tegenwoordig gaat die vlieger niet meer op. Natuurlijk zou het zo moeten zijn maar zo is het niet meer. Dus zul je ze.f voorzorgsmaatregelingen moeten treffen.
LeonardN
6 jaar geleden
"Wanneer ik mijn voordeur niet goed sluit wil dat niet zeggen dat een inbreker toestemming heeft mijn huis leeg te roven." Argument gaat niet op. Meeliften op wifi mag. https://www.volkskrant.nl/media/meeliften-op-internet-van-buren-niet-strafbaar~a1859876/
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
Meeliften is nog wat anders dan namens de buren berichten gaan versturen of Facebook statussen te gaan wijzigen. Dat is gewoon identiteitsdiefstal ! En dat is verboden. En wat "de gelegenheid maakt de dief" betreft: dat klopt ! Maar dat maakt diefstal nog niet legaal!
LeonardN
6 jaar geleden
Ondertussen alweer deze gevonden:
http://www.blogit.nl/toegang-verschaffen-tot-wifi-is-strafbaar/

Antwoorden (1)

Dit is alleen mogelijk als je geen wachtwoord op je wifi hebt gezet, en ook geen wachtwoord op je Facebook-account (of als je buur beide wachtwoorden kent).

De oplossing is dan heel eenvoudig: zet een wachtwoord op je wifi en vertel dat aan niemand. Je buur kan jouw wifi dan niet meer gebruiken. Voor (een beetje) extra veiligheid kun je ook je SSID (dat is de naam van jouw wifi-netwerk) veranderen, en je router zo instellen dat die het SSID onzichtbaar maakt. Jouw buur ziet jouw wifi dan niet meer.

Daarnaast moet je het wachtwoord van je Facebook-account veranderen. Als jouw buur dat niet kent, kan hij er ook geen gebruik meer van maken.

Cryofiel
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een facebookaccount aanmaken zonder wachtwoord kan volgens mij niet; waarschijnlijk zal de buurman dus de wachtwoorden kennen, op welke manier dan ook
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
(plus)
Vergeet ook het 'goede gesprek' met die buur, of anders het doen van aangifte niet. Het is toch niet normaal wanneer mensen er met je identiteit vandoor gaan...
LeonardN
6 jaar geleden
Het doen van aangifte heeft alleen zin als er een wet overtreden is. Gebruik maken van de Wi-Fi van de buren mag gewoon. Hoe de buur het Facebook-account kan gebruiken is veel vreemder, dat kan niet zomaar, ook niet als je gebruik maakt van de Wi-Fi. Een Facebook-account zonder ww kan inderdaad niet. Wat wel nog een optie is, is dat de vrager een keer fysiek bij de buren is geweest en via hun computer heeft ingelogd op Facebook en nooit heeft uitgelogd.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
@LeonardN
"Het doen van aangifte heeft alleen zin als er een wet overtreden is." Het namens een ander valse verklaringen op facebook zetten is een vorm van laster Artikel 262 lid 1:
Hij die het misdrijf van smaad of smaadschrift pleegt, wetende dat het te last gelegde feit in strijd met de waarheid is, wordt, als schuldig aan laster, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie.
LeonardN
6 jaar geleden
Wie zegt dat er valse verklaringen gezet zijn op het account?
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
Dat leidt ik af uit de tekst "...en inbreuk maakt op mijn facebook account" in de vraag.
LeonardN
6 jaar geleden
Heb de vrager een pm gestuurd om eerst een het hele verhaal te vertellen. Het is al onwaarschijnlijk dat iemand die op je Wi-Fi terecht komt ook zomaar in kan loggen op de facebookpagina. Dus voordat de vrager naar de politie rent lijkt het me handig dat eerst eens uitlegt waarom deze denkt dat dit het geval is. "Dat leidt ik af uit de tekst "...en inbreuk maakt op mijn facebook account" in de vraag." Ik zie die conclusie nog even niet. Ik zou het ook als een inbreuk zien als mijn buurman (of wie dan ook) er juiste verklaringen op zou zetten. "Willem-Alexander der Nederlanden is de koning van Nederland" Overigens gebeurt het dagelijks dat mensen vergeten uit te loggen op openbare plekken en mensen even een dom bericht plaatsen op hun Facebook-account, ("Wel nu mensen, wat jullie dachten is waar ik ben uit de kast!") ik vraag, me af of dat strafrechtelijk vervolgd kan worden. Zelfs met de genoemde wet.
dudemeister
6 jaar geleden
Je moet ze kost eens geven die de router zo uit de doos in de wcd steken zonder ook maar iets aan te passen . WW FB kan hij natuurlijk niet weten
LeonardN
6 jaar geleden
@dude Hoe wilde je iets aan gaan passen zonder dat je de router in de WCD steekt??