Hoe krijg ik mijn taakbalk weer onderin het scherm?

Zoals vaker heb ik de laptop vannacht een defragmentatie laten uitvoeren. Alleen toen ik straks wakker werd en net weer achter de laptop ging zitten. Zag ik tot mijn grote verbazing dat mijn taakbalk ineens aan/langs de linker kant van het scherm zit.

Iemand enig idee wat ik gedaan heb, of wat er gebeurd is? En hoe krijg ik mijn taakbalk weer onderin het scherm?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
66.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie mijn antwoord, hieronder. Overigens heb ik juist expres mijn taakbalk aan de linkerkant gezet. En lekker breed gemaakt. Dan kun je de tekst van die icoontjes tenminste lezen. Verder staat mijn taakbalk *niet* altijd op de voorgrond. Is dus normaal gesproken onzichtbaar. Een simpele druk op één van de twee Windows-knoppen op het toetsenbord brengt de taakbalk tevoorschijn. Maar goed, da's mijn persoonlijke voorkeur.

Het beste antwoord

Klik met je rechtermuisknop op een leeg stukje van de taakbalk. Er verschijnt een menuutje. Onderaan staat "Taakbalk vergrendelen" ("Lock taskbar"). Kijk of daar GEEN vinkje voorstaat. Staat er wel een vinkje, haal het dan weg.

Daarna klik je met je linkermuisknop op een leeg stukje van de taakbalk en sleep je de taakbalk naar de plek waar je hem hebben wilt.

Eventueel kun je daarna precies op de bovenkant van de taakbalk gaan staan, en met je linkermuisknop ingedrukt de hoogte van de taakbalk kiezen.

Daarna, om te voorkomen dat jij of een mede-gebruiker per ongeluk iets verandert, weer met de rechtermuisknop op een leeg stukje taakbalk klikken en "Taakbalk vergrendelen" ("Lock taskbar") weer aanzetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1, ik ga gelijk vergrendelen ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb de taakbalk terug gekregen op de plaats waar ik die altijd heb gehad. En daarna gelijk vergrendeld...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor zover ik weet is dit het enige juiste antwoord. En de taakbalk is inmiddels vergrendeld... Weer wat geleerd op GV...

Andere antwoorden (2)

Wat bij mij zo snel werkt (Windows XP), is gewoon een leeg stukje taakbalk selecteren, en slepen naar de richting waar ik het wil hebben. Dus linkermuisknop ingedrukt, en slepen maar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Werkt alleen als "Taakbalk vergrendelen" uitstaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ah, ok.
Als je de taakbalk niet meer ziet, dan schermresolutie vergroter: rechter muisklik op scherm en properties etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Starbless gaf duidelijk aan dat ze de taakbalk WEL ziet, maar op een ongewenste plek.