hoe komt het dat de kwaliteit van sommige youtube videos lager is dan er staat?

sommige videos zijn 720p hd maar de kwaliteit is echt heel erg laag hoe komt dit verschil met 'gewone' hd videos?

voorbeeld van zon video is dit: https://www.youtube.com/watch?v=2i8-PA9WKtc&t=2751s

redhouse
6 jaar geleden
Klopt, upload vaak eigen gemaakte hd video's maar zie dan bagger video's terug.
Dan maar weer opnieuw in ander formaat en dan plotsklaps is het wel goed.
YouTube converteert zelf dus ook
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"YouTube converteert zelf dus ook"
Niet als je het in het gevraagde formaat/resolutie upload.

Antwoorden (1)

Ik zeg altijd: Je kunt van een drol geen gebakje maken. Dus als de bron ooit in SD is opgenomen, dan kun je dat in HD opschalen maar de kwaliteit blijft hetzelfde. Dus om die reden zie je dat filmpjes op Youtube 720P zijn of 1080P, maar het oorspronkelijke formaat was 576i25/30 en zien er belabberd uit. De enige reden dat je 576i materiaal opschaalt naar 720P of 1080P of misschien wel 2160P is dat je niet naar een postzegel zit te kijken.