Hoe verbinding van het internet krijgen overal in het huis?

Ik heb een minilaptop en ik heb nooit internet boven,alleen in de woonkamer. Dit is al best wel lang zo. Ik zou graag overal wifi willen hebben in het huis want als ik op het internet wil moet ik altijd beneden in de woonkamer zitten,vlak naast de modum anders heb ik geen wifi. Zelfs niet eens overal in de woonkamer heb ik wifi. 5 meter van de modum af en de internet/wifi is al weg. Hoe kan ik dit fiksen en ervoor zorgen dat ik overal in het huis internet heb?

Toegevoegd na 18 uur:
Mijn willen geen geld uitgeven aan dit probleem en vinden dat ik het zelf moet oplossen. Het liefst een oplossing zonder dat er geld aan te pas komt? Niemand anders heeft dit probleem,alle smartphones & laptops in huis doen het prima boven alleen die van mij niet...

Minilaptop: Asus Eee PC

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Antwoorden (3)

Om het probleem van de woonkamer op te lossen kun je een aparte wifi router kopen en deze naast het bestaande modem plaatsen. Dit is zeker aan te raden als het een modem betreft van de provider. Die zijn vaak niet van goede kwaliteit

Als aanvulling kun je wifi verterkers plaatsen door het hele huis. Het slimste is dat je een wifi versterker eerst in de woonkamer aan je bestaande wifi koppelt en daarna kun je hem overal in huis in de muur steken.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"Dit is zeker aan te raden als het een modem betreft van de provider. Die zijn vaak niet van goede kwaliteit"
Deze durf ik te betwisten, ik zit bij XS4all, en de Fritz is één van de beste wifi-routers verkrijgbaar, alleen de Nighthawk is beter uit de test gekomen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"Als aanvulling kun je wifi verterkers plaatsen door het hele huis. Het slimste is dat je een wifi versterker eerst in de woonkamer aan je bestaande wifi koppelt" Wifi versterkers is het slechtste advies wat je iemand kunt geven, onnodig het spectrum vervuilen en je wifi snelheid is gehalveerd, beter is om nog een accesspoint te nemen en die rechtstreeks te verbinden met je router/modem.
Een betere oplossing dan de vaak aangedragen Wi-Fi-versterkers is een PLA-set. Deze geeft het netwerk door via het stroomnet in je huis. Je plugt er een in naast de router en verbindt deze met een netwerkkabel, en je prikt er een in het stopcontact naast het apparaat wat netwerk nodig heeft en verbindt die ook met een netwerkkabel.

http://www.networkingreviews.com/images/PowerLine-Home-Network.gif

Zoiets:
https://www.routercenter.nl/product/338654/tp-link-tl-pa4010p-geen-wifi-500-mbps-2-adapters.html?imageId=492421
6 jaar geleden
Ik denk dat Devolo het makkelijkst, meest efficient en goedkoop is.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Amadea
6 jaar geleden
En wat mag Devolo zijn?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Devolo werd in 2002 opgericht en is marktleider op het gebied van de powerline markt.
http://www.allesoverdraadloosinternet.nl/homeplug/devolo-dlan-homeplug-gecertificeerde-producten/