Waarom zoomt mijn TV in als ik laptop aansluiten via HDMI?

- nieuwe laptop aansluiten op TV via HDMI geeft die een raar beeld en gaat automatisch op 1440x900
- oude laptop aansluiten op TV via HDMI geeft dit een prima beeld en automatisch 1920x1080
- nieuwe laptop aansluiten op computerscherm gaat wel gewoo prima

Help?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Staat jouw nieuwe laptop wel ingesteld op 1920x1080 in het configuratiescherm?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja, deze staat zo ingesteld

Antwoorden (2)

Dan herkent de laptop de TV niet, je moet met de hand even de juiste resolutie kiezen in eigenschappen van je desktop(rechtermuis klik op desktop)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Flikker toch op met dat minnen, ik heb het bewust jip & janneke gehouden ook omdat OP zegt dat het op een computer monitor gewoon werkt, EDID van de TV wordt niet herkend dus doet Windows automatisch GEEN onafhankelijke extend.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als ik mijn laptop aansluit op de TV heb ik dus zwart beeld op mijn laptop. Ik zie ook niks over meerdere schermen omdat hij mijn hele laptop niet herkent. Ik kan amper wat aanpassen omdat ik op de TV de helft maar ziet.. enig idee hoe nu verder?
Je zal waarschijnlijk het beeld dupliceren op schermen met twee verschillende resoluties. Je zal moeten zorgen dat je het beeld "uitbreidt" naar het andere scherm. Hoe dat moet is per Windowsversie iets verschillend.

Vaak zoiets:
Rechtermuisklik op bureaublad
Beeldscherminstellingen
-Meerdere beeldschermen
Bureaublad uitbreiden