Op welke manier kan ik mijn WhatsApp-berichten overzetten op mijn computer?

Ik heb een Samsung S3 telefoon. Nu wil ik heel graag al mijn WhatsApp berichten overzetten op mijn computer zodat deze niet verloren gaan! Hoop dat iemand mij een goede uitleg kan geven hoe dat te doen? Ik zal toch niet de eerste zijn die dit wil doen, toch?!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3.7K
TurfGraver
6 jaar geleden
Bijvoorbeeld:
https://faq.whatsapp.com/nl/android/23756533/?category=5245251
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Via whatsappweb. Dat is een site en daar kan je whatsapp op zetten. Als je op je mobiel whatsapp opent en dan op de drie puntjes rechtsboven en vervolgens op whatsappweb klikt komt er een QR code. Die code moet je scannen op je laptop en voila!

Antwoorden (1)

Het zijn van die functies die wel handig zijn, maar er toch niet inzitten.
Gelukkig kan er wel iets m.b.v. Whatsapp Desktop. Dat kun je hier downloaden: https://www.whatsapp.com/download/
Als je je telefoon gekoppeld hebt, kun je daarmee gewoon whatsappen net zoals op je telefoon. Als je een chat selecteert, dan kun je berichten selecteren door er met je muis overheen te slepen. Daarna kun je ze kopiëren en plakken in een tekstverwerker o.i.d. Het ziet er niet meer zo mooi uit als in WhatsApp zelf, maar de essentiële data heb je. Op mijn Mac neemt ie wel emoji mee, maar afbeeldingen slaat ie over.