Hoe lang gaat een Dell laptop gemiddeld mee?

Hallo, mijn laptop is van Dell en zo'n kleine 4 jaar oud. Door een ict'er heb ik gehoord dat mijn harde schijf het begeeft er daarom erg traag is en constant vast loopt. Een nieuwe harde schijf kost 95 euro, aangezien ik een student ben heb ik niet erg veel geld maar ben ik voor mijn studie ook zeker een goede laptop nodig. Is het de moeite waard om de harde schijf te vervangen aangezien hij al bijna 4 jaar oud is of kan ik beter een nieuwe kopen? Lijkt me niet ideaal als ik over een half jaar alsnog een nieuwe kan kopen. Wie kan mij helpen?

Weet jij het antwoord?

/2500

De levensduur van een Dell laptop zal rond de vijf jaar liggen. Dit betekent echter niet dat jouw laptop het gegarandeerd over een jaar zal begeven. Met wat geluk kan deze nog een aantal jaren meegaan. Lijkt me een moeilijke gok... Toegevoegd na 1 dag: Je kunt natuurlijk een nieuwe kopen en de Dell als reserve bewaren (Hij doet het in ieder geval nog wel).

Bronnen:
https://www.startpagina.nl/v/computers-int...

Het zit zo, als de harde schijf stuk is dan kan je dat beter veranderen. Een dell laptop gaat ongeveer 8 t/m 9 jaar mee laatst was de harde schijf van mijn laptop ook stuk ik heb er een nieuwe gekocht en is een stuk sneller geworden, dus je mag het zelf weten maar het komt goedkoper uit. Tip: verander je ram geheugen, minimaal 8gb

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100