Hoe lang gaat een Dell laptop gemiddeld mee?

Hallo, mijn laptop is van Dell en zo'n kleine 4 jaar oud. Door een ict'er heb ik gehoord dat mijn harde schijf het begeeft er daarom erg traag is en constant vast loopt. Een nieuwe harde schijf kost 95 euro, aangezien ik een student ben heb ik niet erg veel geld maar ben ik voor mijn studie ook zeker een goede laptop nodig. Is het de moeite waard om de harde schijf te vervangen aangezien hij al bijna 4 jaar oud is of kan ik beter een nieuwe kopen? Lijkt me niet ideaal als ik over een half jaar alsnog een nieuwe kan kopen. Wie kan mij helpen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
4.3K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je hoeft geen €95 te betalen voor een nieuwe HD als je het risico niet wil lopen dat je over een jaar weer zo'n aanschaf moet doen kun je voor €30 een 500GB exemplaar van MP plukken: https://www.marktplaats.nl/a/computers-en-software/harde-schijven/m1238284716-seagate-500gb-5400-6-2-5-hdd.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Mijn laptop is nu 6 jaar oud. Zeker niet de snelste meer en heeft absoluut moeite met zware programma's, maar tekstverwerking, internet etc etc gaat nog helemaal prima. Aankijken waar je je laptop voor wilt gebruiken en dan beslissen of je een upgrade doet of hem "oplapt".

Antwoorden (2)

De levensduur van een Dell laptop zal rond de vijf jaar liggen.
Dit betekent echter niet dat jouw laptop het gegarandeerd over een jaar zal begeven. Met wat geluk kan deze nog een aantal jaren meegaan.
Lijkt me een moeilijke gok...

Toegevoegd na 1 dag:
Je kunt natuurlijk een nieuwe kopen en de Dell als reserve bewaren (Hij doet het in ieder geval nog wel).
SimonV
6 jaar geleden
Het zit zo, als de harde schijf stuk is dan kan je dat beter veranderen. Een dell laptop gaat ongeveer 8 t/m 9 jaar mee laatst was de harde schijf van mijn laptop ook stuk ik heb er een nieuwe gekocht en is een stuk sneller geworden, dus je mag het zelf weten maar het komt goedkoper uit.

Tip: verander je ram geheugen,
minimaal 8gb
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
SimonV
6 jaar geleden
Gemiddelde levensduur 8 t/m 9 jaar... Dat zou wereldnieuws zijn.
Heb je hier een bron van?