Ik kan niet meer inloggen op mijn laptop omdat ik mijn wachtwoord ben vergeten. Wat moet ik doen??!!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
11.5K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Heb je geen optie 'wachtwoord vergeten'?
TurfGraver
6 jaar geleden
Tip. Als je weer ingelogd ben, verwijder die vervelende wachtwoord.
Scheelt ook hoop ergernis bij opstarten. ;)

Antwoorden (2)

De eenvoudigste manier om je Windows 10-wachtwoord te resetten, is via een online tool van Microsoft. Daarvoor heb je natuurlijk wel toegang nodig tot een andere pc dan die waarvan je het wachtwoord bent vergeten, of je gebruikt de tool via de browser van je smartphone of tablet. Je zal eerst worden gevraagd waarom je niet langer kan aanmelden. Kies voor ‘Ik ben mijn wachtwoord vergeten’ en Microsoft zal naar je e-mailadres of telefoonnummer vragen die je hebt opgegeven voor je Microsoft-account.

Hierna dien je te beslissen op welke manier je een beveiligingscode wil ontvangen. Je kan deze code laten doorsturen naar een e-mailadres dat niet voor je Microsoft-account wordt gebruikt, of via je telefoonnummer. Geef de code in die je hebt ontvangen via een e-mail of sms en je kan het wachtwoord van je account aanpassen.

Indien je geen alternatief e-mailadres of telefoonnummer hebt opgegeven tijdens het aanmaken van je Microsoft-account, kan je kiezen voor de optie ‘Ik heb geen van deze gegevens’. De tool van Microsoft zal hierna naar een alternatief e-mailadres vragen, waardoor er alsnog een code naar je kan worden verstuurd.
(zie verder ook in bron)
fremar
6 jaar geleden
TurfGraver
6 jaar geleden
En wat als je wachtwoord 0 met je Microsoft account te maken heeft?
Het zou handig zijn als je er bij vermeld welk O/S je gebruikt.
De meeste windows O/S kun je makkelijk omzeilen door veilig op te starten en adminstrator als gebruikernaam te gebruiken, geen passsword invoeren.
Daarna ga je naar accounts en kies je de account waar voor je het wachtwoord wilt veranderen.