Je krijgt dan een zogenaamde all-in-one printer. Dat is een printer met ingebouwde scanner. Je kan dan ook een kopietje van een bestaand papieren document maken. Je kan die scan gelijk uit laten printen(kopie) of of de PC zetten(als digitaal bestand zodat je deze later weer uit kan printen).
https://www.consumentenbond.nl/printer/wat-is-een-all-in-one-printer
Of je ooit van die functie gebruik gaat maken, moet je zelf bepalen. Zoals LeonardN al zegt kun je ook van een origineel papieren document een digitaal bestand maken. Kan wel eens handig zijn bij het emailen van paspoorten, diploma's, facturen, e.d. óf voor het digitaliseren van oude foto's natuurlijk. Heb je je tot nu toe probleemloos zonder gered, dan hoeft het dus niet, maar zit het ook niet in de weg.
19 november 2017 16:44
dank jullie wel voor de reacties! ik begrijp het nu beter.
Printen is het bedrukken van papier vanuit een digitaal bestand.
Kopieren is het bedrukken van papier door een bestaand papier af te lezen.
Het heeft zin. Je kunt b.v. een diploma kopiëren.