wat is het verschil tussen printen en kopiëren?

ik krijg een printer die allebei kan, maar heeft dat wel zin?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
8.9K
LeonardN
6 jaar geleden
Je krijgt dan een zogenaamde all-in-one printer. Dat is een printer met ingebouwde scanner. Je kan dan ook een kopietje van een bestaand papieren document maken. Je kan die scan gelijk uit laten printen(kopie) of of de PC zetten(als digitaal bestand zodat je deze later weer uit kan printen). https://www.consumentenbond.nl/printer/wat-is-een-all-in-one-printer
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Of je ooit van die functie gebruik gaat maken, moet je zelf bepalen.
Zoals LeonardN al zegt kun je ook van een origineel papieren document een digitaal bestand maken. Kan wel eens handig zijn bij het emailen van paspoorten, diploma's, facturen, e.d. óf voor het digitaliseren van oude foto's natuurlijk.
Heb je je tot nu toe probleemloos zonder gered, dan hoeft het dus niet, maar zit het ook niet in de weg.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
dank jullie wel voor de reacties!
ik begrijp het nu beter.

Het beste antwoord

Printen is het bedrukken van papier vanuit een digitaal bestand.
Kopieren is het bedrukken van papier door een bestaand papier af te lezen.

Het heeft zin. Je kunt b.v. een diploma kopiëren.
6 jaar geleden
SimonV
6 jaar geleden
+ Duidelijk verwoord.