Kan ik een normale micro simkaart gebruiken voor mijn Ipad?

Beste lezers,

Vandaag heb ik een ipad (2017) Wi-Fi + cellular besteld. Ik lees later dat deze geleverd wordt met een Apple-sim en dat ik via de instellingen een data-abonnement kan afsluiten.

Ik vroeg me af of ik ook zelf een abonnement kon afsluiten en deze simkaart in mijn Ipad kan stoppen en gebruiken voor data gezien dit vele malen goedkoper is?

Kan het antwoord namelijk niet vinden?

Dank jullie wel.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1K
dudemeister
6 jaar geleden
ik verbind mijn Ipad altijd via een hotspot op mijn eigen mobiel met internet, zo heb je geen duurdere Ipad nodig met een Sim slot.Gaat probleemloos

Antwoorden (1)

Ja, in de iPad zit nog steeds een simkaartslot. Daar kun je gewoon een sim van een andere provider indoen. In Nederland heb je ook nog niet zoveel aan de ingebouwde Apple SIM, door gebrek aan meewerkende mobiele aanbieders.

Bij de Apple Watch kan het niet, daar zit geen simkaartslot in. In de toekomst schijnt Apple helemaal over te willen stappen op Apple SIM, maar maar dan moet er eerst met nog meer mobiele aanbieders worden samengewerkt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Toevallig las ik net dit nieuwsbericht van vandaag: https://tweakers.net/nieuws/130297/tele2-t-mobile-en-vodafone-gaan-ingebouwde-simkaarten-ondersteunen-in-nederland.html Bij een aantal providers wordt het dus mogelijk om de ingebouwde SIM-kaart te gaan gebruiken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@WDHBGS Bedankt voor de toevoeging, heet van de naald!