Hoe groot is de kans op een virus als een app al lang geleden is geupdate?

Ik wil graag een app downloaden via de App Store van Apple. Het gaat om een betaalde app waar ik door een blog nieuwsgierig naar ben geworden. De laatste update (en de blog trouwens ook) is echter al van 3 jaar geleden.
Bestaat er nu een kans dat deze app in de tussentijd beveiligingsissues heeft waardoor ik een virus kan binnenhalen en zo ja, is de kans groot? Is het uberhaupt zinnig om naar zo'n laatste update-datum te kijken bij apps?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Antwoorden (1)

Apps uit de Apple App Store zijn veilig omdat ze standaard worden gecontroleerd. Ze worden snel verwijderd als blijkt dat er problemen mee zijn.
Als er dus tussentijds beveiligingsissues met de app zouden zijn, zou de app er niet meer staan.
De afgelopen jaren is wel regelmatig naar buiten gekomen dat er apps zijn die veel meer persoonlijke informatie doorsturen dan aangegeven was. Het is goed bij de commentaren bij een app te kijken of hier iets over wordt opgemerkt.
Ikzelf zou voordat ik een app installeerde altijd veiligheidshalve eerst googelen op de naam van de app, en dan via Google Tools filteren op "Afgelopen maand".
SimonV