wanneer en waarom maak je onder windows een backup en wanneer een systeemkopie?

of doe je altijd beide?

Toegevoegd na 1 uur:
Nav antwoord: waarom kost het maken van een systeenkie dan zoveel meetpr tijd? (Ik maak ze nu alletwwe, dus ik heb dat gemerkt.)
Een gewone back-up is dus voldoende als je alle gegevens wilt opslaan voor geval van crash?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Om er voor te zorgen dat je je bestanden en programma's nog hebt nadat Windows niet meer werkt of je harde schijf of SSD kapot is zonder hem naar een recovery-bedrijf te brengen. Back-up's kunnen dus honderden euro's besparen.

Het beste antwoord

Een backup binnen windows wil zeggen dat windows je instellingen en je bestanden opslaat in 1 groot backup bestand,een systeem kopie wil zeggen dat hij enkel je instellingen van je computer opslaat dus niet je gegevens alleen je instellingen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee. met een systeembackup wordt van alles een back-up gemaakt en niet alleen van je instellingen. Daar wordt bij een gewone back-up juist minder van gekopieerd.