Kan ik mijn sonos op de een of andere manier via mijn 4G netwerk gebruiken ipv via de WiFi?

Ik wil graag m'n ziggo abonnement opzeggen en alleen mijn sonos houdt mij hiervan nog tegen:(

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (1)

Je hebt geen Ziggo nodig om een Wi-Fi signaal te kunnen gebruiken. Als ziggo de router terugvraagt (doen ze niet) zou je zelf een wi-firouter kunnen kopen.

Toegevoegd na 41 minuten:
Je kunt dus gerust je Ziggo-abonnement opzeggen. Je kan het nu al testen door de coaxkabel uit je modem/router te trekken. Zal je gewoon zien dat je sonos prima blijft werken.

Toegevoegd na 2 uur:
De fout die mensen blijkbaar maken is dat ze denken dat Wi-Fi iets is wat enkel aanwezig is als je een internetverbinding hebt. Dat is een onjuist idee. Wi-Fi is enkel de draadloze variant van een lokaal netwerk welke je vroeger (en nu nog) ook via ethernetkabels kan verkrijgen.

Alle apparaten die aangesloten zijn op je router via netwerkkabel en Wi-FI kunnen nog gewoon elkaar bereiken als het modem gedeelte van de router geen contact maakt met het internet.

Internet en (thuis)netwerk moet je los zien van elkaar. Dat is wat lastiger te begrijpen sinds de geleverde routers van providers zowel modem als router als draadloos router zijn.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ritsuka
6 jaar geleden
Als je geen Ziggo hebt (of vergelijkbare internetdienst), hoe heb je dan wifi in huis?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Door de de router die een Wi-Fi-signaal uitzendt. Zo kan je ook prima een thuisnetwerk opzetten zonder dat je internetverbinding hebt. Probeer het maar eens. Ontkoppel de verbinding van je provider (coaxkabel, of telefoonkabel uit de modem/router) maar zorg dat de router aanblijft. Dan kan je nog prima al je apparaten op je netwerk bedienen. Er is de laatste jaren een vals idee ontstaan dat Wi-fi=internet. Maar het is Wi-Fi=netwerk. De minnaar heeft dat waarschijnlijk ook verkeerd begrepen.