Wat aan mijn pc moet ik upgraden of moet ik hem vervangen?

Ik weet dat mijn pc tniet top kwaliteit is maar de meeste spellen die ik speel(de) verliepen prima, maar ik heb wel altijd al spellen zoals GTA ontweken om de reden dat het "zware" spellen zijn.
Ik heb zitten kijken maar zou niet weten wat ik moet upgraden aan mijn computer, mede doordat ik er geen verstand van heb,
Hier is de volgende informatie:

Videokaart: AMD Radeon HD 5700 Series
Processor: 4x Intel(R) Corr(TM)2 Quad CPU Q9550 @ 2.83GHz
Monitor: Alg. PnP-beeldscherm
PC: ACPI x64-pc

Als er meer info nodig is hoor ik het graag.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.6K
Antoni
6 jaar geleden
Wat ben je van plan ermee te gaan doen? Je schrijft niet specifiek dat je er "zwaardere" spellen mee wil gaan spelen, dus upgraden daarvoor is niet per definitie nodig. Verlopen de "lichtere" spellen opeens niet meer goed? Of ben je toch ook van plan (wel) zwaardere spellen te gaan spelen?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je kan de grafische kaart upgraden naar een Nvidia GTX 1050ti. Ook al is de CPU wat oud, deze komt nog wel aardig mee.
Je hebt het niet over RAM, maar als dat 4GB is zou je er 8GB van kunnen maken. https://youtu.be/FC67TC68Lgc?t=2m11s
Specifiek op Core 2 Quad gezocht

Antwoorden (1)

Het beste zou zijn om een totaal nieuwe pc te kopen, als je iets zou willen vervangen moet je namelijk veel meer vervangen dan het ene onderdeel.

Als je een nieuwe videokaart wil kopen kan dat wel, maar de processor kan wel een bottleneck zijn voor je nieuwe videokaart, vooral als een recentere videokaart wilt nemen.

Als je je processor zou willen upgraden, moet meteen ook je moederbord mee, omdat de socket verouderd is. Daarmee moet ook je ram geupgrade worden omdat het tegenwoordig DDR4 is.

Kortom, het is beter om een volledig nieuwe pc te kopen, dan je oude pc een upgrade te geven.
Jaspro101