Na een nieuwe installatie van Windows 10 werkt de printscreen ineens niet meer. Hoe krijg ik dat weer werkend?

Hoe kan ik nu het gemakkelijkst een printscreen maken?
Voorheen werkte prt sc prima.

20.3K
Amadea
3 jaar geleden
Waarschijnlijk moet je een update van de besturing van jouw HP laptop installeren, omdat er iets aan de nieuwe Win10 aangepast zal moeten zijn of worden. Hopelijk heb je daar een hulpprogramma voor.
LeonardN
3 jaar geleden
@Pieterke Dus als je op de printscreenknop drukt, daarna MSPaint opent en op Ctrl-V drukt, dan gebeurt er niets?
Pieterke
3 jaar geleden
Bedankt voor dereacties.
@LeonardN. Ik moet dat even proberen. Wist niet dat ik het zo kon doen.
LeonardN
3 jaar geleden
Ctrl-V is een sneltoets voor datgene plakken wat in het klembord staat.
Het werkt ook met gekopieerde tekst of bestanden.
Zo kan je ook deze tekst aanvinken en dan met Ctrl-C de tekst kopieren.
En dan kan je heel snel met ctrl-v kopieën maken.
Zo kan je ook deze tekst aanvinken en dan met Ctrl-C de tekst kopieren.
(dat was dus 1x Ctrl-C en 4x Ctrl-V).
Pieterke
3 jaar geleden
Ik ben er achter gekomen dat het ook lukt door gelijktijdig het Windows-logo en prt sc in te drukken. (het moet niet te ingewikkeld worden voor mij).
Bedankt voor alle moeite Amadea en LeonardN.

Het beste antwoord

Oplossing 1. Stop achtergrondprogramma's
Oplossing 2. Gebruik een sneltoetscombinatie
Oplossing 3. Controleer of er een F-modus of F Lock-toets op het toetsenbord zit
Oplossing 4. Werk het toetsenbordstuurprogramma bij
Oplossing 5. Gebruik een alternatieve tool

Oplossing 1. Stop achtergrondprogramma's
Veel achtergrondprogramma's zoals OneDrive, Snippet-tool of Dropbox enz. Kunnen de Print Screen-toets overnemen en voorkomen dat u screenshots op uw computer maakt. Als dit het geval is, moet u deze programma's als volgt afsluiten:
Stap 1: Druk tegelijkertijd op " Ctrl + Shift + Esc " om Taakbeheer te openen.
Stap 2: Klik met de rechtermuisknop op programma's en selecteer Taak beëindigen om ze te sluiten.

Oplossing 2. Gebruik een sneltoetscombinatie
Als het indrukken van een enkele PrtSc-toets niet werkt, kunt u de volgende sneltoetscombinaties proberen:
Alt-toets + PrintScreen: zal het momenteel geselecteerde venster vastleggen en u kunt deze afbeelding opslaan met Paint of een andere bewerkingstoepassing.
WinKey + PrintScreen: zal de schermafbeelding vastleggen en deze afbeelding opslaan op de standaard afbeeldingslocatie van de schijf. Houd er rekening mee dat u " Fn + WinKey + PrintScreen " moet gebruiken voor laptops.

Oplossing 3. Controleer of er een F-modus of F Lock-toets op het toetsenbord zit
Als er een F Mode-toets of F Lock-toets op uw toetsenbord zit, kan het zijn dat Print Screen niet werkt. Als dit het geval is, moet u de toets Print Screen inschakelen door nogmaals op de F Mode-toets of F Lock-toets te drukken .

Oplossing 4. Werk het toetsenbordstuurprogramma bij
Een oud of onjuist toetsenbordstuurprogramma kan er ook voor zorgen dat Print Screen niet werkt in Windows 10. U kunt dus proberen het toetsenbordstuurprogramma bij te werken om dit probleem op te lossen. Neem de volgende stappen:
Stap 1: Druk op de " Windows + X " -toetsen en kies vervolgens Apparaatbeheer in het snelmenu om het te openen.
Stap 2: Vouw de map Toetsenborden uit en klik met de rechtermuisknop op Standaard PS / 2-toetsenbord . Selecteer vervolgens Stuurprogramma bijwerken .
Stap 3: Selecteer Automatisch zoeken naar bijgewerkte stuurprogramma's en wacht tot Windows automatisch het nieuwste stuurprogramma installeert.
Start vervolgens uw pc opnieuw op en kijk of u het probleem kunt oplossen.

Oplossing 5. Gebruik het knipprogramma van Windows
Zie reactie ....
SimonV
3 jaar geleden
SimonV
3 jaar geleden
Oplossing 5. Gebruik een alternatieve tool
Als alle bovenstaande methoden het probleem met het afdrukscherm werken niet in Windows 10 niet kunnen oplossen, kunt u een alternatieve tool gebruiken: knipprogramma. Deze ingebouwde tool in Windows kan een screenshot maken van het gedeelte van het momenteel actieve venster of het hele scherm. Neem de volgende stappen om het te gebruiken:
Stap 1: Druk op de " Windows + S " -toetsen, type " knipprogramma " en klik op de app.
Stap 2: Klik op Modus en kies een geschikte knipmodus in het pop-upmenu. (vertaald uit het Engels)
LeonardN
3 jaar geleden
+Mooi antwoord, met veel opties.
Pieterke
3 jaar geleden
Bedankt voor uw reactie. Ik ga het proberen.
Pieterke
3 jaar geleden
Het Windows teken en prt sc indrukken blijkt ook te werken. Bedankt voor alle moeite.