Kan ik een WIFI hotspot maken met mijn mobile telefoon zonder mijn mobile data te gebruiken?

We krijgen in een hotel een wifi kaart dat geschikt is voor 4 personen. Ik zat dus te denken om een hotspot te maken met mijn telefoon zodat iedereen het internet kan gebruiken. Maar toen ik de hotspot aan ging zetten via "instellingen," kreeg ik het alleen voor elkaar om een hotspot te maken via mijn databundel. Is er een methode om een wifi hotspot te maken via het (normale) internet i.p.v. Mijn databundel?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Nee, je kunt een accesspoint maken tussen 3G/4G en Wifi, en niet tussen Wifi en Wifi, want de chip(enkelvoudige transceiver) die de wifi verzorgt heeft geen routing capaciteit in zich om clients intelligent te bedienen, internet routers bieden die functie wel omdat die meerdere transceivers heeft(denk aan de hoeveelheid antennes) dus kun je tussen twee chips(transceivers dus) die zo'n apparaat bezit de truuk wel weer uit halen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100