Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik een WIFI hotspot maken met mijn mobile telefoon zonder mijn mobile data te gebruiken?

We krijgen in een hotel een wifi kaart dat geschikt is voor 4 personen. Ik zat dus te denken om een hotspot te maken met mijn telefoon zodat iedereen het internet kan gebruiken. Maar toen ik de hotspot aan ging zetten via "instellingen," kreeg ik het alleen voor elkaar om een hotspot te maken via mijn databundel. Is er een methode om een wifi hotspot te maken via het (normale) internet i.p.v. Mijn databundel?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.2K
dudemeister
6 jaar geleden
Steek die kaart die je van het hotel krijgt, je kan even informeren wat voor een kaart het precies is, in een ouwe telefoon die je meeneemt - vast wel iemand die er een heeft liggen. Zo niet gebruik dan de telefoon van iemand die zijn Ned simkaart eruit haalt.
Maak dan een hotspot op die telefoon en log met de anderen daar weer op in.
Nog beter, investeer in een Mifi router. Eenmalige aanschaf, buitenlands kaartje - waar je op dat moment bent - erin en dan inloggen met de hele club op dat ding. Iedereen op de Wifi van je eigen Mifi, dus heb je een secured eigen Wifi netwerk in het buitenland, het kost je alleen een Data kaartje van het land waar je bent.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, je kunt een accesspoint maken tussen 3G/4G en Wifi, en niet tussen Wifi en Wifi, want de chip(enkelvoudige transceiver) die de wifi verzorgt heeft geen routing capaciteit in zich om clients intelligent te bedienen, internet routers bieden die functie wel omdat die meerdere transceivers heeft(denk aan de hoeveelheid antennes) dus kun je tussen twee chips(transceivers dus) die zo'n apparaat bezit de truuk wel weer uit halen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding