Iemand zoeken op facebook die geen vriend is maar wel direct bovenaan staat in de zoek lijst hoe kan dit?

Ik ben niet bevriend met iemand op facebook(ken de persoon wel) Maar als ik de eerste letter van die naam intyp bij zoeken dan verschijnt die gene direct bovenaan hoe kan dit? Heeft dit ergens mee te maken of die gene jou facebook vaak bezoekt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.9K

Antwoorden (4)

Waarschijnlijk hebben jullie vrienden gemeenschappelijk, woonplaats of school gemeenschappelijk, of hobby's bijvoorbeeld.
Facebook zet mensen "die je misschien kent" vaak bovenaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Facebook zet de personen waar je het meest overkomst hebt bovenaan de zoeklijst. Dat zijn je vrienden, maar ook de mensen met gezamelijke interesses, woonplaatsen, scholen, maar ook de personen welke je recent bezocht hebt. Zo kun snel iemand terug vinden. Vriend van vrienden van vrienden effect is er natuurlijk ook.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarschijnlijk kom het omdat je gemeenschappelijke vrienden hebt. Of omdat je die persoon al veel hebt opgezocht op facebook.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Facebook zet mensen die wat gemeen hebben met jezelf hoger op de lijst dan mensen die niks gemeen hebben, zo zorgen ze ervoor dat je dan snel je vrienden kan zien.

Er wordt o.a. gekeken naar:
Woonplaats
Hobby's
Gemeenschappelijke vrienden
Etc.