Waarom start mijn laptop niet op?

Wanneer ik mijn laptop aanzet, krijg ik als eerste het merk te zien, daarna gaat ie weg en komt ie weer. En dit gaat uren door. Kan iemand mij helpen. Tot nu toe zie ik ongeveer 10 seconden lang het merk en daarna val ie weg. En dit unlimited verder. Ik heb een Onda Obook 11

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dan heb je waarschijnlijk een oude laptop of een laptop die niet zo snel is. Ik zou een nieuwe kopen maar eerst even naar de computerwinkel gaan. Zij geven meestal wel goede antwoorden. Als het korter dan 5 seconden duurt is het normaal.

Antwoorden (1)

Wat je ziet is het bios opstart scherm, BIOS of tegenwoodig UEFI zorgt er normaal voor dat je al je onderdelen van de pc met elkaar samenwerken voordat het probeer een besturing systeem te laden blijkbaar is er toch iets fout met je hardware zodat het bios zegt "bekijk het maar" en zichzelf afsluit en daarna opnieuw opstart het het hele verhaaltje zich herhaalt
we kunnen en paar dingen uit sluiten

hij start in elk geval op dat betekend dat er stroom is en dus ook een werkende cpu
in elk geval iets van werkend geheugen (wellicht 1 van de geheugen bankjes kapot ?
maar de harde schijf wordt niet gevonden of is niet aangesloten
gezien dit toch een vrij moderen laptop is kan er wel eens iets mis zijn met je harde schijf of ik denk in jouw geval SSD ?

omdat het windows 10 is bestaat er misschien de mogelijkheid voor reparatie via recovery ? via internet zelf

Kan je die optie zien in het boot scherm misschien ?
voordat hij uitvalt ?

maar mocht er echt iets mis zijn met bijvoorbeeld je SSD of FLashHD dan zal dat ook niet helpen
dan zul je terug naar de winkel moeten vrees ik
capthavoc
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hallo. Ik zie niet anders dan paar seconden zwart beeld en paar seconden het merk op zwart beeld
capthavoc
6 jaar geleden
Zie je ook en tekst staat in de zin van HIT ENTER to acces bios of zoiets ?
vaak moet je op en of ander toets indrukken tijdens het opstarten om in het bios te komen
misschien kun je dan uitvinden wat er mis is