Mijn laptop laadt niet op! Wat te doen?

Sinds kort laadt mijn laptop niet meer op. Zonet heb ik de accu uit het apparaat gehaald om te kunnen testen waar het eventueel aan zou kunnen liggen. Vervolgens heb ik de laptop (uiteraard zonder accu) aan de oplader gelegd, maar hij reageerde er niet op en ging niet aan. Als ik de laptop wil opladen, moet ik heel vaak de stekker opnieuw in en uit de plug-in doen of hem daarin rondjes draaien, want daar reageert ie soms ook nog wel eens op. Wat kan ik doen? Ligt het aan de adapter of aan de accu?

Toegevoegd na 4 minuten:
En met "rondjes draaien" bedoelde ik dat de laptop soms wel reageert als je het stekkertje een beetje beweegt en draait in de plug-in.

Weet jij het antwoord?

/2500

Dit kan aan verschillende dingen liggen. Je geeft aan dat hij ook niet aan gaat zonder accu, dit doet denken dat de accu goed is, maar mogelijk de volgende dingen niet goed zijn: - Ingang voeding - Voeding adapter - Eventueel de bekabeling in de laptop. Dit zal lastig zijn om zelf te testen. Eventueel kan je een andere adapter proberen. Als dit niet het probleem is zal je hem bij een computerwinkel brengen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100