Kan elke laptop met hdmi aansluiting films in goede kwaliteit op een tv afspelen?

Hallo mensen. Had ff een vraagje over een laptop die ik wilde bestellen. Ik denk dat ik toch maar voor een goedkope laptop ga omdat ik voor gamen toch mijn Xbox 360 gebruik. Dus heb hem alleen nodig voor word, internetten, muziek, downloaden en films streamen. Ik heb er eentje van acer gezien van €350 Maar deze heeft een Intel Celeron processor met 4 gb ram, Intel hd 500 videokaart en hdmi aansluiting maar wel full hd scherm(1920 X 1080) en ze zeggen dat hij ook voor YouTube enzo geschikt is. Maar mijn vraag: is kan elke laptop met hdmi aansluiting als je hem op de juiste manier aansluit op de tv films afspelen op die tv zonder haperen en flikkeren op dezelfde manier als op het laptop scherm of heeft dit toch met de videokaart of processor te maken en kan hij dat niet altijd aan? Want anders gebruik ik het geld dat ik over hou omdat ik niet een hele dure laptop koop liever om een Xbox one of ps4 bij om te gamen.

Toegevoegd na 35 minuten:
Met op dezelfde manier bedoel ik dezelfde kwaliteit want in de reviews lees ik dat online films streamen op het laptop scherm zelf geen problemen geeft

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Niet elke laptop kan full hd films zonder haperen of flikkeren afspelen en dat geldt ook voor sommige dure laptops. Een laptop is een complex samenspel van hardwareonderdelen en softwareonderdelen, zodat je het eigenlijk moet testen (zelf of via een review).

Als de laptop de film op het ingebouwde scherm goed af kan spelen, dan is de kans heel groot dat dat ook goed werkt op een ander scherm via de HDMI aansluiting.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De techniek van HDMI in een laptop is van redelijk recente datum. Laptops van deze leeftijd zijn technisch (!) allemaal in staat om HDMI full-screen weer te geven. Geen enkel probleem.

Maar...

De laptop moet natuurlijk wel van signaal worden voorzien. Wanneer de internet verbinding hapert, of traag is, of de film moet van een trage externe harde schijf komen dan kan het de laptop aan data ontbreken om weer te geven.

Ook kan andere software de laptop er voor zorgen dat 'ie zo druk bezig is met andere dingen dat 'ie niet meer aan de film toe komt.

Maar dat is niet de schuld van de techniek van zo'n laptop, maar van externe factoren.

De vuistregel is en blijft dat de laptops zelf, nieuw uit de fabriek, allemaal in staat zijn om HDMI full-screen weer te geven.
Ozewiezewozewiezewallakristallix