Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er een manier waarop ik de computer toch weer aan de praat krijg?

Ik heb een oude Windows xp die niet meer wil opstarten. Nu heb ik een recovery disc, en de computer start nu op vanaf die disc. Hij vraagt of ik het systeem wil herstellen, of opnieuw wil installeren. Ik wilde opnieuw installeren maar dan geeft ie een blauw scherm met dat Windows uit voorzorg is afgesloten. Ik heb nu gekozen voor systeem herstellen. Nu heb ik de CHKDSK gedaan en hij geeft het bericht zoals op de foto. Is er een manier waarop ik toch de computer weer kan laten starten?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
669
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Harde schijf vervangen met een nieuwe en dan nog eens proberen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ik zou om te beginnen alles wat je nog wilt bewaren van die Hard disk te bewaren. Je hebt vast geen backup, dus dat moet eerst.
Als opnieuw installeren niet wil (wis voordat je dat doet je opstartpartitie) en herstellen ook niet. Wis dan de schijf (format c:) en probeer opnieuw te installeren. Lukt dat nog niet, probeer dan op een andere schijf (usb-stick bijv) te installeren. Lukt dat, dan is er iets met je harddisk. Lukt het niet, dan is er iets anders met je PC en kun je hem waarschijnlijk het best in de wilgen hangen en een andere kopen. Mag best na 10 jaar of meer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding