Hoe kan ik naar meerdere personen een email sturen? Zie uitleg...?

Natuurlijk weet ik wel hoe ik naar meerdere personen in 1 keer een mail kan versturen, maar sinds kort (sinds een maand) kan ik op mijn werk naar maximaal 9 adressen tegelijk sturen. Daarvoor kon ik net zo veel versturen als ik wilde. Ik moet iedere morgen een mail versturen naar 60 adressen. Nu moet ik iedere keer per 9 adressen versturen. Dus na 8 keer mailen, heeft iedereen zijn mailtje. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Windows 7 en MS Outlook 2007 gebruik ik.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
60/9 = 6,67.. maar ik begrijp je punt:)

Het beste antwoord

Dit lijkt op een beperking die is opgelegd door de systeembeheerder.

De makkelijkste oplossing is: een gesprekje met de systeembeheerder, en hem jouw probleem uitleggen. Er zullen vast meer mensen zijn die een goede reden hebben om een mail naar meerdere mensen te versturen.

Lukt dat niet, dan kun je proberen in Outlook zelf een verzendlijst aan te maken. Jij stuurt dan je email alléén naar die verzendlijst, zodat er maar één geadresseerde is. Op die verzendlijst staan de namen van alle zestig mensen.

Afhankelijk van hoe de systeembeheerder de beperking heeft gelegd, zal deze truc wel of niet werken.

Werkt dit allebei niet, en staat het bedrijfsbeleid het toe, dan kun je op Yahoo! Groups gratis een mailing list aanmaken. Jij voegt eenmalig je zestig adressen toe aan die mailing list; daarna stuur je je mail werkelijk slechts naar het adres van jouw mailing list (bijvoorbeeld italklaas@yahoogroups.com ). Knappe systeembeheerder die dat kan tegenhouden.

Let er bij het instellen van je mailing list op welke rechten je de aangeslotenen, en vooral de niet-aangeslotenen, geeft. Het veiligste is dat jij de enige bent die een mailtje naar de mailing list kan sturen, en dat mails van anderen worden geweigerd. Wanneer je je klanten vertrouwt, kun je ook hen rechten geven mails te versturen via de mailing list, en alle anderen blokkeren.

Dit voorkomt spam, en het voorkomt dat een automatisch bericht bij afwezigheid van één van de leden automatisch bij álle leden terechtkomt.

Tip: zet eerst alleen jezelf op zo'n Yahoo! Groups mailing list, desnoods met twee adressen; dan kun je rustig en veilig testen zonder dat je klanten er last van hebben.
Cryofiel
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat met die Yahoo groups ga ik eens uitproberen.
+1

Andere antwoorden (1)

Kennelijk heeft de systeembeheerder aan de instellingen lopen sleutelen. Lijkt me het handigst, dat u deze persoon het probleem voorlegt en hem een oplossing laat bedenken.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
En nu maar uitzoeken wie de systeembeheerder is. Denk dat dat nog moeilijker is als het probleem oplossen, hahaha...
Cryofiel
13 jaar geleden
Een mailtje naar postmaster@jouwdomein.nl doet soms wonderen.