Heb je echt koelpasta nodig als je een nieuwe processor koopt?

Hoi,
Ik heb is zitten kijken naar een nieuwe processor voor mijn pc
Ik heb er eentje gevonden ( intel core i5 7600K).
Ik heb op youtube wel al een beetje gekeken maar ik kom er toch niet achter
moet ik nu wel of niet koelpasta (Thermal paste) gebruiken op mijn processor?
Alvast bedankt.

Mvg lockro

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
"@lockro. Ja, altijd koelpasta gebruiken. "
Nee, alleen in de gevallen waar het nodig is, sommige koellichamen zelfs die 2e hands van mij is al voorzien van pasta(vanaf de fabriek gebeurt dat, of heeft iemand dat thuis erop gesmeerd en als nieuw in de doos gestopt)
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Ik heb twee weken geleden een nieuwe processor gekocht in de winkel. Daar hoefde geen koelpasta op. Dit zat er al op. Stond duidelijk in de handleiding. Mocht je hem daarna weer losmaken dan moest je de oude pasta verwijderen en dan wel nieuwe erop doen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Oke dankjewel heervoldemort

Antwoorden (1)

Nee, je hebt geen pasta nodig, tenzij je een oud koellichaam plaatst(zelfs bij boxed versies van de proc zit het er al op)

Dus bij tussentijds wisselen moet je wél pasta hebben(!) En absoluut niet die ouwe plak opnieuw proberen te verbinden met je processor(!)