Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik ongewenste email stoppen ?

Ik krijg al een hele tijd ongewenste emai ( spam ? ) Ik zal ongetwijfeld een keer mijn email in hebben gevuld om iets te winnen of zo. Ik wil het liefst mijn email account houden. Hoe is dit gedoe op te lossen. Ik verwijder de spam direct ongeopend .

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Download en installeer een programma als Spamfighter.
http://www.spamfighter.com/SPAMfighter/Lang_NL/Product_Info.asp
Mail die als spam wordt herkend, verdwijnt automatisch in je spambox.
Soms komt er toch nog spam in je inbox terecht. Selecteer het bericht en klik op de ‘blokkeren’- knop op de Toolbar.
Het spambericht wordt naar de spamfolder verhuisd en gerapporteerd.

Als je Gmail gebruikt:
Klik naast het bericht dat je wilt markeren als spam op de profielafbeelding van de afzender.
Klik in de rechterbovenhoek op Meer Meer en vervolgens "Spam melden".
Binnenkomende e-mailberichten worden gecontroleerd door de spamfilters van Google. Berichten die als spam worden gedetecteerd, worden automatisch in de map ‘Spam’ van Gmail geplaatst. Met de instelling ‘Spam’ kun je agressieve spamfilters inschakelen zodat bulkmail strenger wordt gefilterd.
Ongeveer hetzelfde geldt voor Outlook.com.

Toegevoegd na 8 minuten:
Heb je Ziggo als provider, dan wordt veel spam automatisch al tegengehouden. Als de spam steeds van dezelfde afzenders komt, kun je deze toevoegen aan het spamfilter van Ziggo.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/ziggo-mail/afzender-blokkeren/
(Lees meer...)
SimonV
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
SimonV dank je wel. Ik begrijp dat ik een spam filter op de pc moet dowloden . Ik benaar een leek en zit zelden of nooit meer achter de computer. Al mijn mail ( ik heb Tele2 ) bekijk ik op mijn iPhone .

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding