Is een low profile videokaart goed voor gaming?

Hallo

Ik heb een dell optiplex 740 desktop. Ik wou een goeie videokaart gaan halen voor gaming bijvoorbeeld Nvidia GeForce GTX 950, maar helaas is mijn computer hier te klein voor dus heb ik een beetje gezocht en toen las ik dat er een low profile videokaart bestaat. Ik heb er al 2 gezien die in mijn computer passen. Namelijk de
Nvidia GeForce GTX 1050 ti low profile en de Nvidia GeForce GTX 750 ti. Mijn vraag is dus is een low profile videokaart goed voor gaming? Als er nog andere suggesties zijn hoor ik het graag. Ik heb hier nog eventueel een foto van mijn computer en de 2 videokaarten. Als je nog een andere videokaart hebt gevonden op internet laat het dan hier weten.

Dell optiplex 740 desktop : https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/41FBYDD75ZL._SY355_.jpg
Nvidia GeForce GTX 1050 ti low profile : https://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/2001313743.png
Nvidia GeForce GTX 750 ti low profile : https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/61iI7KQ%2BR1L._SL1000_.jpg

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Toegevoegd na 5 minuten:
P.S. Is het een goeie videokaart voor games zoals GTA 5?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2K
gvrox
7 jaar geleden
De vraag is meer of het systeem zelf nog wel geschikt is om te gamen, en of het het wel waard is om te upgraden. Paar opmerkingen: mogelijk is de voeding al onvoldoende, en als je twee slots naast elkaar nodig hebt, dan lijkt dat ook niet te passen (er zit wel een PCI slot naast het PCIe slot, maar dat lijkt aan de verkeerde kant te zijn).
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Misschien dat het allemaal net lukt als de CPU een Athlon X2 is (wat kan met een Dell 740). Wellicht dat je wat van die koelstaafjes af kan zagen en het geheel passend krijgt, misschien dat de voeding net voldoende is voor de relatief lichte videokaart. Maar idd is het een hoop gedoe met een hoop kans op dat het niet lukt of alsnog tegenvalt. Je kan idd beter voor een nieuw systeem gaan. Maar dan moet je wel budget hebben. Voor een indicatie heb laatst voor ~700 eu een
Intel i5+Radeon 460+SSD+Win10 inelkaar gezet.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Oke Dank jullie wel voor de reactiea

Het beste antwoord

Ja, een low-profile videokaart is goed voor gaming. De prestatie van een low-profile kaart ligt echter lager dan standaard form-factor videokaarten. Dit is het korte antwoord op je vraag, maar er zitten meer haken en ogen aan dit onderwerp.

Als je deze link volgt kom je op een review en benchmark uit waarin specifiek de GeForce GTX 1050 ti low profile en andere soortgelijke kaarten behandeld en getest worden. https://nl.hardware.info/reviews/7033/11/nvidia-geforce-gtx-1050-ti-review-low-end-pascal-benchmarks-gta-v"
Je benoemt zelf GTA 5 als spel, de videokaart in kwestie krijgt ook een benchmark met dit spel.

De Dell Optiplex 760 is op zichzelf nikszeggend, binnen elke Dell productserie kun je zelf configureren wat je er qua hardware in zet, van low- tot high end. Een goede game PC is een samenhangend geheel van onderdelen, dit bereik je niet met een super videokaart in een verouderd systeem te drukken. Je zult ook de processor en geheugen moeten opwaarderen, en dus ook het moederbord omdat de processor een ander formaat socket gebruikt. Daarnaast zul je ook een zwaardere PSU (Power Supply Unit - de voeding) moeten voorzien om de zware videokaart voldoende prik te geven.

Al met al denk ik dat je goedkoper uit bent met een (tweedehands) kant-en-klare game PC want als je je huidige computer compatible wilt maken met de huidige generatie games zullen alleen de kast en DVD-ROM speler overblijven als originele onderdelen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+