Waarom zie ik geen Stations wanneer ik van een windows 7 cd wil booten?

Ik heb een kort geleden een nieuwe pc gekocht (MEDION Akoya P5308 G). Hierop zat Windows 8 al voor geïnstalleerd. Alleen vind ik Windows 7 gewoon fijner werken, dus normaal gesproken doe ik een Windows cd erin en boot ik die, alleen nu komen er geen en enkele stations in beeld. Ik krijg alleen de volgende foutmelding:

'Er zijn geen stations gevonden. Klik op Stuurprogramma laden als u een stuurprogramma voor massaopslag wilt laden voor installatie'

Iemand enig idee??

Er zit trouwens een 2tb hdd en een 24gb ssd in.
Bedankt alvast!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Vermoedelijk ziet Windows Setup geen harde schijven omdat er geen driver beschikbaar is voor de aansturing naar de harde schijven.

Als je een installatie cd hebt gekregen bij de computer staan er op die cd ook drivers. Deze kan je vinden in de map "Application & Support" tevens zou je de driver ook op de D: of E: schijf moeten kunnen vinden (aldus de site van medion)

Kopieer indien mogelijk de map met drivers naar een usb stick.
Tijdens de installatie krijg je de mogelijkheid om drivers te laden. De installatie zal vervolgens zelf uitzoeken of er een geschikte driver tussen zit om te kunnen communiceren met de harde schijven.