Weet iemand een manier om programmeren te leren?

Ik heb geen ervaring maar wil het dus opbouwen ( C sharp als het kan )

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Dat is een kwestie van gewoon doen, net als lopen, fietsen, zwemmen... Dat begint allemaal door het te doen. Programmeren vereist wat meerdere disciplines zoals je inleven & inlezen in de materie, maar ook (wiskundig)inzicht, als je denkt dat je over dat talent beschikt? Gefeliciteerd! je kunt door naar de volgende ronde...

Een manier om te leren programmeren(je legt de lat wel erg hoog met C#) is om de basis principes te begrijpen, en die beginnen bij een makkelijke(=hogere)taal zoals python, of basic -achtige talen... Als je dat onder de knie hebt sping je over naar een lagere taal totdat je bijna bij de bodem bent(je wilt programmeren in assembler echt niet leren) En dan na een paar jaar stevig oefenen/vallen/opstaan kun je programmeren in C#
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik zit op het vwo en doe cambridge engels, wiskunde ben ik best goed in , ik heb veel tijd, du's als C# te moeilijk is, kun ik dan beginnen met Java ? ( mijniet uiteindelijke doeleinden zijn eigen games maken, en wil wel iets met programeren later doen )
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
C# heb je ook voor beginners... Maar als je nog nooit iets geprogrammeerd hebt, dan snap je ook de valkuilen niet zoals event-traps of infinite loops e.d. Ik gaf alleen maar aan dat C# een steile leercurve kent, en dat je erg moet volharden in dat je het wilt leren, want zomaar een taal voor de leuk is C# niet...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik las op internet dat python goed voor beginners is, heb je daar een site voor?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Met C# en Java kun je heel veel. Er is veel vraag naar C#- en Java-programmeurs.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
"Met C# en Java kun je heel veel."
Dat is toch niet zijn vraag?!?!?
Je kunt veel, maar is ook heel moeilijk te leren, met andere woorden, je bent snel teleurgesteld en haakt af....
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik zit nu bezig met Phyton en dan kijk ik wel verder :) bedankt
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@RoqueTrader, ik geef niet als antwoord, maar als reactie.

Andere antwoorden (4)

Met geen ervaring is het ontzettend moeilijk om iets complex als C# te gaan leren.
Dit wordt ook wel gezien als een van de moeilijkste programmeertalen die er zijn.

Ikzelf ben begonnen met html en css voor het volledige begin (dit is voor websites maken) en ben daarna gaan uitbreiden naar php en javascript.
Deze zijn al vrij complex.
Er zijn nog meer tussenstappen die je kan nemen zoals Basic, maar aan je vraag te zien wil je zo snel mogelijk naar C#.

Ik raad je daarom aan te beginnen met php en of javascript en later pas naar C# te gaan.
In de bronnenlijst zet ik een aantal linkjes neer om je alvast op weg te helpen. (Deze zijn van codeacadamy, een zeer handige website waarop je goed kan experimenteren)

Met vriendelijke groet,

Karsten

Toegevoegd na 26 seconden:
Deze site is ook handig voor c#: https://www.sololearn.com/Course/CSharp/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Lees even mijn reactie hieronder, misschien dat je ook een antwoord hebt.
Download Visual Studio dot Net, of koop de CD's.
Koop het leerboek Visual C#, een uitgave van Microsoft (ca. 1200 pagina's, ca. 150 euro). Dat lijkt veel, maar:
1. Als je het leuk vindt zul je er elke dag plezier van (in) hebben.
2. Die 1200 pagina's moet je niet eerst lezen. Je begint vanaf pagina 1 hands on programma's te schrijven. Al lerende wordt niet moeilijker, alleen méér.

C# is helemaal niet moeilijker dan andere talen, en het is (wordt) behoorlijk universeel bruikbaar.
Je leert C# net zoals je Engels hebt geleerd. Gewoon stapje voor stapje.
Laat je niet afschrikken.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het probleem is : Ik heb geen geld, mijn vader is programmeur maat die kent geen C, maar heeft wel boeken van Java alleen ik zit nu bezig ( online ) met Python
Kijk youtube video's voor de basis, ik keek vroeger naar https://www.youtube.com/user/thenewboston vind hem wel goed uitleggen.

Heb laatst ook een handige app gevonden om "spelend" programmeren te leren
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sololearn.csharp&hl=en

En wat ik altijd goed vind werken, bedenk een project en begin gewoon met programmeren, zoek dingen op internet bij elkaar en maak het programma steeds ingewikkelder.

Good luck!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als je een Android telefoon hebt is dit een fijne app:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sololearn.csharp