Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Weet iemand een manier om programmeren te leren?

Ik heb geen ervaring maar wil het dus opbouwen ( C sharp als het kan )

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat is een kwestie van gewoon doen, net als lopen, fietsen, zwemmen... Dat begint allemaal door het te doen. Programmeren vereist wat meerdere disciplines zoals je inleven & inlezen in de materie, maar ook (wiskundig)inzicht, als je denkt dat je over dat talent beschikt? Gefeliciteerd! je kunt door naar de volgende ronde...

Een manier om te leren programmeren(je legt de lat wel erg hoog met C#) is om de basis principes te begrijpen, en die beginnen bij een makkelijke(=hogere)taal zoals python, of basic -achtige talen... Als je dat onder de knie hebt sping je over naar een lagere taal totdat je bijna bij de bodem bent(je wilt programmeren in assembler echt niet leren) En dan na een paar jaar stevig oefenen/vallen/opstaan kun je programmeren in C#
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik zit op het vwo en doe cambridge engels, wiskunde ben ik best goed in , ik heb veel tijd, du's als C# te moeilijk is, kun ik dan beginnen met Java ? ( mijniet uiteindelijke doeleinden zijn eigen games maken, en wil wel iets met programeren later doen )
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
C# heb je ook voor beginners... Maar als je nog nooit iets geprogrammeerd hebt, dan snap je ook de valkuilen niet zoals event-traps of infinite loops e.d. Ik gaf alleen maar aan dat C# een steile leercurve kent, en dat je erg moet volharden in dat je het wilt leren, want zomaar een taal voor de leuk is C# niet...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik las op internet dat python goed voor beginners is, heb je daar een site voor?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Met C# en Java kun je heel veel. Er is veel vraag naar C#- en Java-programmeurs.