Zijn er gps systemen die je bijvoorbeeld in een winkel kan gebruiken?

Ik ben vraag me af of er een gps systeem bestaat die 100% nauwkeurig is. Bij systemen zo als maps zit er altijd wel een paar meter speling tussen.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
bamibal
7 jaar geleden
Nee, GPS is niet 100% nauwkeurig. Zeker niet als je het binnenshuis gebruikt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bestaan er wel systemen die 100% nauwkeurig zijn?

Antwoorden (3)

Nee, gps werkt met satelliet en die heeft geen bereik in winkels. Zelfs bij tunnels gaat het mis.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nee, helaas.
GPS heeft wel bereik in winkels, maar is niet op de meter precies.
Waarvoor was je van plan dit te gebruiken?

Met vriendelijke groet,

Karsten
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Er zijn GPS systemen die tot op de centimeter nauwkeurig zijn, maar die zijn niet weggelegd voor de burgerij... Differential GPS heet dat systeem en werkt met een baken die zeer nauwkeurig is bepaald op een gegeven locatie in het land. Zo ook deze baken ontvangt GPS, weet z'n eigen positie en de postie die ontvangen wordt van de GPS, deze off-set berekent hij door naar 'clients' die het signaal van zo'n differential GPS baken kunnen ontvangen. Zoiets is ook te maken voor locaties waar géén GPS te ontvangen is zoals tunnels en winkelcentra. Het valt buiten de scope van deze vraag te beantwoorden hoe je dit precies maakt, maar Google is je vriend.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
is zoiets gemakkelijk zelf te maken ?