Het is simpel. Je kunt in 1 zin uiteleggen wat het is. Duidelijk en overzichtelijk. De doelgroep is intens groot, iedereen met internet. Je kan opscheppen en mensen praten graag over zichzelf. Verder is het een handige marketingtool.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Laagdrempeligheid.
Idereen kan het, je hebt er geen bepaalde kennis of talenten voor nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
- Nieuws kan heel snel gebracht worden en je bereikt er een mogelijk heel grote doelgroep mee.

- Het is toegankelijk voor iedereen, zelfs beroemdheden maken er veelvuldig gebruik van. Ook dat laatste zorgt er weer voor dat meer mensen het gaan gebruiken. Ze kunnen vrij makkelijk in contact komen met mensen, waarmee ze normaliter niet (snel) contact kunnen krijgen.

- Verder is het voor veel mensen belangrijk om "in the picture" te staan. Met Twitter (maar ook met bijv. Hyves) gaat dit heel makkelijk. Je wordt al snel bekend of zelfs beroemd omdat iedereen kan meelezen wat jij doet. Twitter heeft daarbij het voordeel dat je kunt bepalen wie je volgt en wie niet. Dat is essentieel voor het succes.

- Buiten deze redenen, kan Twitter bovendien "gewoon" gezellig zijn, je hoort er de laatste roddels en het is een manier om de verveling te verdrijven.

Overigens gebruik ik het zelf niet, wel Hyves. Ik zie voor mezelf nog niet veel voordelen, maar wie weet ooit wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blijkbaar zitten we in een samenleving waarin we technologie nodig hebben om ons sociale leven in tact te houden.

Eigelijk is het een manier van aandacht vragen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het leuke van twitter is dat je veel sneller veel meer mensen kunt volgen dan op hyves.Veel twitteraars schrijven ook meer op twitter dan op "wie ,wat,waar " in hyves.
Paul de Leeuw b.v is heel leuk om te volgen,jee wat maakt die man een hoop mee:))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eenvoud + hype = succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze haken in op de behoefte van een grote groep mensen. Best slim dus en een gat in de markt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij gewoon nieuwsgierigheid (niets mis mee trouwens!).