Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan het dat ik op het WiFi netwerk van mijn werk iedere pagina kan bezoeken, behalve Google?

De computers op mijn werk maken allen gebruik van een bekabelde verbinding. Hier zijn ook geen problemen mee. Het probleem is dat ons WiFi netwerk Google.nl niet wil laden. Als ik bijvoorbeeld op mijn smartphone iets wil opzoeken stopt de 'laadbalk?' halverwege en gebeurt er niets. De hele afdeling heeft er last van, dus het ligt niet aan mijn toestel. Wat vreemd is, is dat elke andere website wel gewoon geladen wordt. Ik heb op internet al gezocht naar een oplossing maar ik ben er nog niet achter. Heeft iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
580
Inekez1
7 jaar geleden
Ik heb dat regelmatig thuis, met vaste verbinding. Vooral 's avonds, overdag geen probleem maar soms loopt het vast terwijl alle andere websites dan wel geladen willen worden. Ik vermoed drukte op de lijn en dat google dan te veel vraagt van de verbinding.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Doe eens een nslookup google.nl in dos venster?
Krijg je hetzelfde resultaat als hieronder? Non-authoritative answer:
Name: google.nl
Addresses: 2a00:1450:400
172.217.17.67
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Misschien als je genoeg rechten hebt zou je de DNS server eens kunnen aanpassen naar 8.8.8.8
En dan eens proberen?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk is het geblokt door een door de manager of je baas die niet wilde dat je op je telefoon zit op je werk die dus dacht: 'Laat ik Google maar blokkeren want dan kunnen ze geen een site meer op.' Of hij laad niet of er komt een geel blokje in beeld met: 'Site is blocked by hoster.'
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Waar baseer je dat op?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding