Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Internet WiFi snelheid langzaam, wat kan ik hieraan doen?

Ik heb thuis een abonnement van Telfort.
In het abonnement staat dat we 100mbit/seconden hebben, als ik de laptop via een UTP kabel verbind met de router heb ik een goede 100mbit per seconden.

Maar via de WiFi haal ik maximaal 40mbit per seconden.

Ik heb een Xperiabox V8, een medewerker bij de mediamarkt zei al dat deze bekend staan om de slechte WiFi.

Klopt dit? En wat kan ik er tegen doen?

Ik woon met 4 personen in een huis..

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
546

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Met Wi-Fi is het sowieso lastig een hoge snelheid te halen, je bent niet enkel afhankelijk van je modem/router, maar ook van je laptop/smartphone/welk apparaat dan ook.

Wat je kan doen is een snellere Wi-Fi-router kopen en die aan je modem/router verbinden. Echter heeft dat enkel zin als ook de Wi-Fi adapter in bijv. je laptop ook die snelheid kan halen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
We hebben allen de nieuwste apparatuur, ikzelf heb een iPhone 6s en een laptop van een jaar oud. Weet je misschien wat een goede en snelle router is?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
https://tweakers.net/categorie/560/modems-en-routers/producten/
paulus811
7 jaar geleden
Je bent ook afhankelijk van de omgeving. Als er veel omwonenden hetzelfde kanaal gebruiken, gaat je snelheid ook drastisch naar beneden. Soms helpt het al om eens een andere channel in je router te selecteren die minder druk is. Of een 5Ghz router kopen als je apparatuur daarmee om kan gaan.

Andere antwoorden (1)

Het gebeurt ook vaak dat je op de verkeerde frequentie zit waardoor de snelheden veel lager uitvallen. Je zou kunnen proberen de provider te bellen en zij kunnen zien of je op de goede frequentie zit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding