Groupon achtervolgt me, hoe kom ik er vanaf?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
3.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'Achtervolgd'? Bedoel je spam, of zie je vooral overal hun advertenties?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie de advertenties op veel sites verschijnen, het komt gelukkig niet per mail.
Als ik in de rechterbenedenhoek i druk staat er bij adds van google, het is niet zoals die wehkamp reclames die je via criteo uit kunt zetten.
Ik ga maar eens doen wat geroin (3e antwoord) adviseert, de cookies verwijderen maar ik denk niet dat ik dan van die banners verlost ben.

Het beste antwoord

Volgens mij zijn dit gerichte banners en niet emails.
Wat je kunt doen is al je 'cookies' van je browser verwijderen. Dan kunnen ze je advertentievoorkeur niet meer zien. Je hebt waarschijnlijk (ik ook) op Groupon gekeken, en daarom zie je op allerlei sites ineens Groupon banners verschijnen. Dat is een nieuw fenomeen op internet. Reclame die meer persoonsgericht is op basis van wat je eerder hebt laten blijken interessant te vinden.

Toegevoegd na 12 minuten:
Zo 'zien' de banners bijvoorbeeld ook uit welk land je komt. Als ik thuis op internet zit, krijg ik nederlandse banners, maar als ik op mijn werk op internet zit, engelse banners omdat ons bedrijfsnetwerk in Engeland het internet op gaat.
Zo werd ik bij mijn vorige werkgever door internet als amerikaan gezien omdat daar ik pas in californie het net op ging.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Negeren, blokkeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onderaan de mails staat meestal wel een linkje waar je op kunt klikken om je af te melden van de nieuwsbrief. Lukt dat niet, dan kun je verzoeken via de contact-knop op de site van de maillijst afgehaald te worden. En in het ergste geval kun je de afzender als spam aanmerken, zodat je in elk geval niet meer elke dag mérkt dat je mail/spam van je krijgt.
Dit is het directe nadeel van het achterlaten van je mailadres op sites van postorderbedrijven of bedrijven die daar mee samenwerken (enquetes enzo), en een groot nadeel van internet. Het lukt ook niet altijd om er van af te komen, maar soms heb je geluk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ontvangen email goed doorlezen om te zien of er een 'stop' methode is om van de mailing af te komen.
Maar soms werkt dat averechts en krijg je nog meer ongewenste email.
Blok de verzender of merk het aan als spam.

Voor de toekomst; maak een apart email account aan dat je alleen gebruikt voor internetshoppen.
En er zijn ook tijdelijke emailadressen aan te maken, die heffen zichzelf op na een ingestelde geldigheid.

een voorbeeld:
http://www.ikbenspamvrij.nl/