Wifi bereik vergroten dmv 2e router?

Ik heb een gebruiksaanwijzing gevonden dat dit mogelijk is met een kabel.
Maar ik heb beneden een router, en wil er op de 1e etage nog 1 zetten die bereik van de router beneden vergroot, zodat ik op zolder beter bereik heb.
Maar is dat mogelijk zonder een kabel tussen de 2 routers te maken?

En heeft iemand een gebruiksaanwijzing?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
1.1K

Antwoorden (5)

Wij hebben dit ook thuis, het is gwn een WiFi versterker die je in het stopcontact steekt en zich draadloos aansluit op het netwerk, en dit dan ook versterkt. Geen kabel dus van je netwerk kastje naar je andere netwerk kastje. Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naast wifi versterkers die in de handel zijn kan je routers gebruiken in bridge modus. De router werkt dan als tweede wifi punt en op die manier kan je het bereik vergroten.

Er zijn meerdere technieken mogelijk onder de namen wifi range extenders, wifi versterkers, WDS repeaters.

Toegevoegd na 2 minuten:
Let op: De bridge is een doorgeefluik en je moet hiervoor wel wat weten van netwerkinstellingen. kant en klare repeaters en versterkers zijn makkelijker dacht ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat bedoel ik ook, dat je je 2e router als doorgeefluik gebruikt :P
Engenius accesspoint zijn zeer geschikt voor deze toepassing. Door zo'n accesspoint in te stellen in de repeater functie, zal het signaal (draadloos) worden opgevangen. van de router op de begane grond en doorzenden vanaf de eerste etage naar de zolder.

Goede keuzes zijn een van de volgende producten:
Engenius ECB-9500
Engenius M35
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb het ook zo opgelost, alleen wel met een draadje van de router naar het access point op de eerste etage. Je verliest dan minder bandbreedte dan wanneer je de data draadloos van de router, naar het access point verstuurd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer je een tweede router gaat gebruiken om het bereik te vergroten, moet je er wel opletten dat je DHCP uit zet. Zorg er ook voor dat de router geconfigureerd wordt met Wifi instellingen. Sluit de UTP-kabel in een gewone poort aan, niet op de WAN-poort!