Kan een school zien via een computerprogramma, als je ook iets kopieert en plakt van vriend/in haar eigen Word docu, naar je eigen docu?

Toegevoegd na 49 seconden:
Ik weet dat je het wel kan zien als je letterlijk iets van een site kopieert en plakt, maar dit lijkt me niet maar ik vraag het toch maar:p

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (2)

Nee, je kunt aan een paragraafje in een Word-document normaal gesproken niet zien of die gecopypaste is of niet, al moet je wel even opletten dat de lettertypes en zo wel hetzelfde blijven. (Als jij je hele stuk in Times New Roman schrijft en er staat opeens een stuk Comic Sans in dan valt het wel op natuurlijk.)

Uiteraard kan iemand die beide documenten heeft, zoals de school in dit geval, wel gewoon *zien* dat er twee stukjes exact hetzelfde zijn en dat er dus zeer waarschijnlijk is gecopypaste. Dus beter schrijf je het over in je eigen woorden en zinnen in plaats van te copypasten; dan leer je nog meer ook.

Succes.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ah top! Dank voor je antwoord.
Is ook zo. Wat dit betreft alleen, is dat een andere vestiging het zal nakijken:)
Ik zal wel inderdaad het lettertype hetzelfde laten.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als je zeker wilt weten dat er geen rare formatting en onderwatercodes meekomen moet je 't eerst even in notepad pasten, of in je browser adresbalk of in je run dialog, en dan daar weer vandaan copyen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als het online staat of de school data centraal op slaat kan het wel degelijk, er bestaat software om plagiaat (want dat is het) te ontdekken. Daarnaast valt gekopieerde tekst vaak op door een andere schrijfstijl en woordgebruik. Oftewel, prima om het als inspiratie te gebruiken, maar herschrijf het wel zodat het binnen je verhaal past, of zet het tussen aanhalingstekens met een bronvermelding
Veel scholen maken gebruik van plagiaatcontrole. Dat is een systeem waarbij al het ingeleverde werk met artikelen op internet, maar ook met andere ingeleverde documenten (ook van andere scholen) wordt vergeleken. Als jij dus een (vrijwel) dezelfde paragraaf in je document hebt als een andere leerling, wordt dat door het systeem gesignaleerd.
bamibal