Is er een website waarop je kan bekijken hoe groot de kans is dat je baan word overgenomen door een robot?

Zoals iedere voorspelling beweerd, worden er ongelofelijk veel banen geautomatiseerd. Postbezorgers zijn niet meer nodig en winkels bestaan niet meer, we doen alles online. Ik ben muzikant en geloof heilig dat mensen in een uitermate gedigitaliseerde wereld in de toekomst liever naar 'echte' , menselijke muzikanten luisteren dan naar robots. Ik vraag me af of er een site is waar ik dit kansenpercentage kan checken.

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee, die websites zijn er niet. Je opmerking dat er geen winkels meer zijn klopt natuurlijk niet, zoals je in elke stad of dorp kunt zien. En internet winkels zijn óók winkels. Die robots die het werk uit handen van de muzikant halen zijn er al lang. Je kunt gewoon het notenschrift van een muziekstuk in de computer invoeren, die daarna het muziekstuk ten gehore brengt. Je hebt dus mazzel dat je nog zelf (betaald) muziek mag spelen.

De reultaten van een onderzoek van Deloite uit 2016 zijn onder andere op de website van de BBC terug te vinden. Maar het blijft natuurlijk een inschatting, het kan natuurlijk helemaal naders lopen http://www.bbc.com/news/technology-34066941

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100