Moet ik me zorgen maken (Trojan virus)?

Hallo,

Ik heb net ineens een melding gekregen dat mijn computer "mogelijke virussen" heeft gevonden.
Toen ik keek bleken het Trojan paard/horse virussen te zijn.
Ik heb op internet gezocht wat zo een virus "hacker" kan doen, bijvoorbeeld gewoon in je computer kijken enzovoort. Hier maak ik me echt zorgen om, ik vind het echt geen fijn idee dat iemand zo met mij mee kan kijken wat ik doe..

Ik heb de virusscanner Microsoft Security Essentials, is deze goed genoeg om deze virussen te verwijderen? Ik heb een paar keer geprobeerd om het op te schonen, maar dan komt ie steeds weer terug.
Nu is de scanner met een volledige scan bezig.

De foto heb ik met mijn mobiel gemaakt, als ik het dus opschoon en mijn pc opnieuw start komt het opnieuw!?
Is deze hacker in Nederland trouwens? Of is dit gewoon over de wereld?

Bedankt alvast!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klik eens op "details weergeven" voor (mogelijke) naam van het virus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Trojan:Win64/Sirefef .D
En
Trojan:Win64/Sirefef .E Maar net waren er ook anderen.
Mijn internet op mijn pc doet het ineens niet!? En bij mijn vader op de laptop ook niet.. ( geen zelfde verbinding)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit zijn 2 zeer gevaarlijke virussen !
Google op de naam voor removal-instructies:
http://www.google.nl/search?q=%22Win64%2FSirefef+.D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gevonden instructie voor handmatige verwijdering (op eigen risico, dus weet wat je doet..) op:
http://www.security.cleanpcguide.com/remove-trojanwin64sirefef-d-removal-guide-how-to-remove-trojanwin64sirefef-d/ Manual Trojan:win64/sirefef.D Removal Steps: * Stop Trojan:win64/sirefef.D process using the windows task manager. * Uninstall Trojan:win64/sirefef.D program from windows control panel Add/Remove Programs. * Open windows registry using regedit.exe command. Find and Remove all Trojan:win64/sirefef.D Registry Files. * Search for Trojan:win64/sirefef.D Files on your computer and delete it.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wacht anders even tot mijn volledige scan is afgelopen. Mocht het niet goed gegaan zijn, dan breng ik em naar de computerzaak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"...dan breng ik em naar de computerzaak."
Verspreid over de hele wereld, brengen tientallen miljoenen mensen hun PC wel eens naar de computerzaak simpelweg omdat Windows hun besturingssysteem niet veilig weet te krijgen.
Betrof het een auto of TV met zoveel mankementen, dan waren bedrijven al lang door overheden teruggefloten of waren de betreffende producten gewoon simpelweg verboden. Als thuisgebruiker heb je trouwens recht op gratis ondersteuning voor zover ik weet. Online. Of telefonisch, maar dan kost het geld. Dus wellicht is een bezoek naar de dure computerwinkel niet nodig.

Antwoorden (4)

Het is overal, zoals ik het kan zien heeft jouw scanner het geblokkeerd, hij geeft aan dat je een scan moet doen om het definitief te verwijderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik adviseer MBAM te gebruiken. Installeer deze en scan, verwijder alle gevonden virussen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meerdere virusscanners hebben is niet goed toch?
Powergen
12 jaar geleden
Dat klopt, maar deze kan wel met andere samenwerken. Het is trouwens niet echt een virusscanner (niet de standaard ding) hij speurt het wel op en kan ook op de achtergrond lopen alleen vervangt niet de normale.
capthavoc
12 jaar geleden
mbam is geen virus scanner maar een malwarescanner
maar als je virus scanner iets vindt kan er ook sprake zijn vam malware vaak trek het ene et andere naar binnen dus
mbam is naast je gewone virusscanner echt wel aan te raden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De scan is nog steeds bezig, wanneer deze klaar is zal ik hem downloaden. Heb weer internet.
Download housecall. Deze is gratis en scant je hele pc op virussen en verwijderen natuurlijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij werkt die niet. Na het downloaden en starten van de 2MB executable, popt ie up en binnen een paar microseconden is ie weer weg zonder enige melding of log-entry.
Avast gratis virusscaner is zeer goed.

Toegevoegd na 1 dag:
Het is terecht dat je zorgen maakt om virussen, dat is net heel belangrijk.