In verband met privacy wil ik graag anoniem blijven, kan dat? En is mijn mailadres niet zichtbaar als ik een blog begin?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem een allias: naam, emailadres, eventueel zelfs leeftijd en woonplaats. Houd wel rekening mee met je taal met woonplaats. Ik heb ook een allias.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
joh, je kan ook tever doorschieten in je privacy bewaren.
zet gewoon je naam erbij.

Antwoorden (3)

Als je echt helemaal anoniem wilt blijven dan kan je een nieuwe email adres maken met een valse naam. En andere gegevens. Zo wordt je echte email niet zichtbaar als jij een blog begint.
Ik weet niet wat je op je blog wilt zetten maar de politie kan altijd er achter komen wie je bent. Dit kan via het IP adres. Ook al heb je een ip changer dan kan de politie daar als nog Achter komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meest veilig is een VPN naar een anonymous proxy en alle email via een gratis email die je daar alleen voor gebruikt en eventueel met PGP. Wel een hoop werk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een blog wilt maken, moet je een account aanmaken op de site die je blog host. Daarvoor moet je een geldig emailadres hebben, maar of dat nou jandevries@hetnet.nl is of truus@gmail.com, dat maakt niets uit.
En jij bepaalt de naam waarmee je gaat loggen, dus als jij Jan heet en je wilt loggen als Jan, dan geef je Jan op. Of je kiest voor een nickname (Truus, Voetbalfan, Olifantje, RozeClown, verzin maar iets dat jou aanspreekt).
Je mailadres is voor bezoekers van je log alleen zichtbaar als je dat ook op je log zet.
Bedenk wel: als jij strafbare dingen op je log zet, ben je voor de politie altijd te achterhalen, via je account en je mailadres. Zolang je dat niet doet, heb je geen probleem als je anoniem wilt zijn.